La inclusió a les aules d'educació infantil
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
La inclusió a les aules d'educació infantilAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Herrero Rico, Sofía; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2017-06-14Editor
Universitat Jaume IResumen
El tema de la inclusió és un tema molt important en la societat a la qual vivim. Després d'estar a una escola educativa i analitzar les característiques i proposta pedagògica utilitzada, vaig veure important tractar ... [+]
El tema de la inclusió és un tema molt important en la societat a la qual vivim. Després d'estar a una escola educativa i analitzar les característiques i proposta pedagògica utilitzada, vaig veure important tractar aquest tema amb els més menuts, ja que, hi ha una gran quantitat d'alumnat immigrant i amb necessitats educatives especials que són acceptats per tothom però sols l'alumnat amb NEE disposa d'un pla d'actuació, la qual cosa veig necessari tractar el tema de la inclusió més enllà de les NEE. En aquest sentit, la inclusió no sols és donar resposta aquelles persones amb necessitats educatives especials, sinó a totes aquelles que necessiten una ajuda pels motius que sigui (persones d’altres cultures, diferents formes de vida, incorporació tarda al sistema educatiu, historia personal, diversitat sexual, etc.) Aquest tema està sustentat per autors com Gerard Ferrer i Sergi Martínez, Pere Pujolàs, Marta Mata o l'autor de la teoria del reconeixement com és Axel Honneth.
Per a la realització de la pràctica educativa, s'han plantejat activitats lúdiques i motivadores. Una volta finalitzades les activitats i per a l'obtenció dels resultats, s'ha realitzat un qüestionari prèviament plantejat a les activitats, per veure si aquestes han aconseguit els objectius proposats i a més, per veure la satisfacció dels nens i nenes. Cada una de les activitats disposa d'una taula d'avaluació diferent perquè totes elles no persegueixen els mateixos objectius.
Així, aquest projecte d'investigació té com a objectiu donar a conèixer el tema de la inclusió als més menuts, a més, fomentar el principi d'igualtat i les relacions personals, crear un treball cooperatiu i reforçar el reconeixement com a eina per a la inclusió, tot això seguint una metodologia on l'alumne és el centre del seu aprenentatge relacionant conceptes nous amb conceptes que ja havia adquirit. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2016/2017
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: