Valorar el desenvolupament de la intel·ligència emocional en xiquets/es amb TEA en centres ordinaris.
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Valorar el desenvolupament de la intel·ligència emocional en xiquets/es amb TEA en centres ordinaris.Author (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Navarro Garcia, Juan Pedro; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate
2017-06-14Publisher
Universitat Jaume IAbstract
This study pretends to assess emotional intelligence of children suffering Autism Spectrum
Disorder (ASD) in ordinary schools. Exactly, the subjects are 16 children from the Villarreal town.
This research was carried ... [+]
This study pretends to assess emotional intelligence of children suffering Autism Spectrum
Disorder (ASD) in ordinary schools. Exactly, the subjects are 16 children from the Villarreal town.
This research was carried out using scientific questionnaires based on relevant authors on the field
of ASD characteristics. All the questions compounding the questionnaires are based on the four
most affected areas in this disorder as well as: the social area, the communication area, the
behaviour area and the socio-emotional area. In addition, the importance of family-school
relationship is highlighted. Regarding the type of questions we find three types: scale estimation,
alternative answers and open questions, each one useful to extract different specific information.
These questionnaires are addressed to families of children with ASD due to they are who stay with
their children day to day and they can confirm really if evolution thanks to the integration of
students with TEA in an ordinary center occurs..
The results affirm that all children have improved in all areas affected thanks to this integration.
Most of them have improved speech because they have more vocabulary. They have also decreased repetitive movements and all social relations have improved in addressing to their peers
to play and to teachers. So the hypothesis is confirmed. [-]
Aquest estudi ha tingut per finalitat valorar la intel·ligència emocional dels xiquets/es amb Trastorn
de l’Espectre Autista (TEA) en centres ordinaris exactament a 16 xiquets/es de la població de Vilareal. Aquesta ... [+]
Aquest estudi ha tingut per finalitat valorar la intel·ligència emocional dels xiquets/es amb Trastorn
de l’Espectre Autista (TEA) en centres ordinaris exactament a 16 xiquets/es de la població de Vilareal. Aquesta investigació s’ha dut a terme a partir d’uns qüestionaris científics basats en autors
que parlen de les característiques del TEA. Totes les preguntes plantejades es basen en les
quatre àrees més afectades en aquest trastorn així com són: l’àrea social, l’àrea comunicativa,
l’àrea conductual i l’àrea socio-afectiva. A més de destacar la importància de la relació famíliaescola. Respecte al tipus de preguntes plantejades hi ha de tres tipus: escala d’estimació,
respostes alternatives i preguntes obertes, totes elles de gran utilitat per extraure diferent
informació específica.
Aquests qüestionaris van destinats als familiars dels xiquets/es amb TEA, ja que són ells qui estan
amb els seus fills/es en el dia a dia i els qui realment ens poden confirmar si ha hagut una evolució
gràcies a la integració de l’alumnat amb TEA en un centre ordinari.
Els resultats afirmen que gràcies a aquesta integració, tots els xiquets/es han millorat en totes les
àrees afectades. La majoria d’ells han tingut una evolució favorable en la parla ja que disposen de
més vocabulari. També hi ha hagut una disminució en els moviments repetitius i quasi tots han
millorat en les relacions socials dirigint-se tant als seus companys per jugar amb ells, com als
mestres. Llavors, es confirma la hipòtesi de partida. [-]
Subject
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | Autism spectrum disorder | Emotional intelligence | Inclusion | Ordinary schools | Areas | Trastorn de l’espectre Autista | Intel·ligència emocional | Inclusió | Centres ordinaris | Àrees
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2016/2017
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: