La literatura popular al segon cicle d’educació infantil. Recull de mostres i aplicació didàctica de les cançons populars procedents de la Plana Baixa
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
La literatura popular al segon cicle d’educació infantil. Recull de mostres i aplicació didàctica de les cançons populars procedents de la Plana BaixaAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Beltrán Zaragozá, Andreu; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2017-06-15Editor
Universitat Jaume IResum
Aquest treball de final de grau de Didàctica de la Llengua i la Literatura Catalana és el resultat d’una investigació i reflexió personal entorn de la literatura popular.
Sorgeix per dues necessitats, la primera i ... [+]
Aquest treball de final de grau de Didàctica de la Llengua i la Literatura Catalana és el resultat d’una investigació i reflexió personal entorn de la literatura popular.
Sorgeix per dues necessitats, la primera i la més important que ens ha portat a iniciar aquesta investigació ha sigut intentar recuperar la literatura popular. I la segona, demostrar els beneficis que aporta en aquest cas, les cançons populars a l’aprenentatge dels infants en les aules d’infantil.
Per a aquest propòsit, es realitza la recollida, classificació i anàlisis d’un corpus. A més, d’una intervenció didàctica en l’ aula d’infantil de 3 anys formada per 28 xiquets/es procedents de l’escola Científic Avel·lí Corma de Moncofa. Per a aquesta intervenció, elaborem un ambient anomentat <<El bosc màgic de les cançons>>.
Els resultats procedents d’aquestes investigacions i avaluacions, ens han permés comprovar com la literatura popular i en concret, les cançons, són necessàries en les aules d’infantil per vàries raons. Breument, permeten que els nens/es coneguen i valoren la riquesa cultural del nostre poble, aconsegeixen una font de vocabulari nova, milloren l’entonació i dicció, adquireixen conciència del seu propi cos, estableixen una connexió amb la família... [-]
This end-of-degree study of “Didactics of the Catalan Literature and lenguage” is the result of a research and personal reflection around the Folk Literature. It arises by two needs, the first and most important, that ... [+]
This end-of-degree study of “Didactics of the Catalan Literature and lenguage” is the result of a research and personal reflection around the Folk Literature. It arises by two needs, the first and most important, that has led us to start this research, has been to try to recover the folk literature. And demonstrate how, in this case, folk songs contribute to children's learning in children's classrooms.For that reason we will collect, classify and analyze a corpus.
And also a didactic intervention in a 3-year-old infants classroom composed of 28 children from Ceip Avel·lí Corma. For this procedure, we produce a activity “The magical forest of the songs”.
The results from this investigation have allowed us to verify the folk literature is a necessary element in children's classrooms. Briefly, let the children know and appreciate the cultural wealth of our people, acquire vocabulary, improve the intonation, acquire awareness of your ownbody, establish a connection with the family… [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic 2016-2017
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess