La pràctica artística com a eina de creació de coneixement en alumnat amb necessitats educatives
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
La pràctica artística com a eina de creació de coneixement en alumnat amb necessitats educativesAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Lozano Sanfelix, Neus; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2017-06-15Editor
Universitat Jaume IResum
Es evident, que l’Educació Artística té cada vegada menys presència a les aules i als programes curriculars. Aquesta situació es veu que s’agreuxa a mesura que avancem en el temps. Considerem que aquesta situació és ... [+]
Es evident, que l’Educació Artística té cada vegada menys presència a les aules i als programes curriculars. Aquesta situació es veu que s’agreuxa a mesura que avancem en el temps. Considerem que aquesta situació és fruit del fet d’infravalorar les capacitats d’aquesta àrea de coneixement per a generar una estructura intel·lectual pròpia i col·lectiva en el context educatiu.
L’objectiu d’aquest treball és demostrar a través d’una experiència pràctica, que l’Educació Plàstica és una ferramenta amb moltes capacitats per a treballar les necessitats d’anàlisi i crítica de l’alumnat en la seua vida quotidiana i que a més a més és l’única que abasta el fet visual com a llenguatge. Per tal de dur a terme el raonament que plantegem, primer presentem un anàlisi crític de les metodologies actuals dintre de l’aula, concretament l’ús del mètode CLIL com un dels recursos que més s’empren en l’actualitat; en segon lloc enraonem al voltant de la necessitat de renovar l’Educació Plàstica per complet, des del currículum fins la metodologia tradicional de producció i repetició, la qual podem identificar com a pedagogia tòxica; i en tercer lloc, i per concloure, presentem una proposta didàctica que integra el posicionament discursiu cap a la cultura visual que hauria d’estar present en la vida docent d’aquesta àrea de coneixement. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball final de Grau en Mestre o Mestra de Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2016-2017
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: