L’ensenyament de la literatura gallega al Brasil. Aportacions per a un nou enfocament
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/13
comunitat-uji-handle2:10234/3893
comunitat-uji-handle3:10234/169161
comunitat-uji-handle4:10234/4033
BIBLIOMetadata
Title
L’ensenyament de la literatura gallega al Brasil. Aportacions per a un nou enfocamentAuthor (s)
Date
2017Abstract
L’objectiu d’aquest article és mostrar una proposta preliminar d’enfocament alternatiu
en l’ensenyament de la literatura gallega en el context brasiler tot partint de dues premisses: en primer lloc, la funció de la ... [+]
L’objectiu d’aquest article és mostrar una proposta preliminar d’enfocament alternatiu
en l’ensenyament de la literatura gallega en el context brasiler tot partint de dues premisses: en primer lloc, la funció de la literatura com a eina de construcció d’identitats nacionals, centrant-nos especialment en els processos de creació de mites fundacionals; en segon lloc, la possibilitat de fer una anàlisi comparativa de les característiques particulars d’aquests processos en la literatura gallega i brasilera. Entenem que bastir ponts entre coneixements de la cultura d’origen i d’arribada, en aquest cas mitjançant la literatura galega, podria augmentar l’efectivitat pedagògica en la transmissió de nous coneixements. [-]
El objetivo del presente artículo es ofrecer una propuesta preliminar de enfoque
alternativo en la enseñanza de la literatura gallega en contexto brasileño, en base a dos
premisas: en primer lugar, la función de la ... [+]
El objetivo del presente artículo es ofrecer una propuesta preliminar de enfoque
alternativo en la enseñanza de la literatura gallega en contexto brasileño, en base a dos
premisas: en primer lugar, la función de la literatura como herramienta de construcción
de identidades nacionales, centrándonos especialmente en los procesos de creación de
mitos fundacionales; en segundo lugar, la posibilidad de hacer un análisis comparativo
de las características particulares de estos procesos en la literatura gallega y en la
brasileña, al entender que tender puentes entre conocimientos de la cultura de origen y
los de llegada, en este caso mediante la literatura gallega, podría aumentar la efectividad
pedagógica en la transmisión de nuevos conocimientos. [-]
Le but de cet article est de présenter une proposition préliminaire d’approche
alternative dans l’enseignement de la littérature galicienne en contexte brésilien, à partir
de deux prémisses : d’abord, la fonction ... [+]
Le but de cet article est de présenter une proposition préliminaire d’approche
alternative dans l’enseignement de la littérature galicienne en contexte brésilien, à partir
de deux prémisses : d’abord, la fonction de la littérature comme outil de construction
d’identités nationales, en mettant l’accent spécialement sur les procédés de création de
mythes fondateurs ; deuxièmement, la possibilité de faire une analyse comparative des caractéristiques particulières de ces procédés dans la littérature galicienne et brésilienne.
Il faut considérer que bâtir des ponts entre les connaissances de la culture d’origine et
d’arrivée, dans ce cas-là moyennant la littérature galicienne, pourrait augmenter l’effectivité pédagogique dans la transmission de nouvelles connaissances. [-]
The aim of this article is to tentatively propose an alternative approach to the teaching
of Galician literature in the Brazilian context, based on two premises: firstly, the role of
literature as a tool for building ... [+]
The aim of this article is to tentatively propose an alternative approach to the teaching
of Galician literature in the Brazilian context, based on two premises: firstly, the role of
literature as a tool for building national identities, focusing particularly on the creation
processes of origin myths, and secondly, the possibility of carrying out a comparative
analysis of the specific characteristics of these processes in Galician and Brazilian
literature, given that building bridges between the knowledge about the source and target
cultures, in this case through Galician literature, has the potential to increase pedagogical
effectiveness in the transmission of new knowledge. [-]
Subject
Bibliographic citation
FERNÁNDEZ PAZO, Noa. L’ensenyament de la literatura gallega al Brasil. Aportacions per a un nou enfocament. Anuari de l'Agrupació Borrianenca de Cultura: revista de recerca humanística i científica, 2017, no 28, p. 27-36.Is part of
Anuari de l’Agrupació Borrianenca de Cultura: revista de recerca humanística, 2017, núm. 28Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher
Agrupació Borrianenca de CulturaRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess