Visualitzant Any 2017 - Núm. XXVIII per data de publicació
Ara mostrant els elements 1-10 d 10
-
Aproximació a un ensenyament de la literatura (nord) catalana: l’oralitat en Jordi Pere Cerdà
Agrupació Borrianenca de Cultura (2017)Aquest article té l’objectiu de mostrar l’interès del discurs oral en la trajectòria biogràfica i l’obra del poeta, dramaturg i novel·lista de l’Alta Cerdanya Jordi Pere Cerdà (1920-2011). L’estudi d’aquest component ... -
«La Trilogia de València» de Joan Francesc Mira: una aproximació geogràfica a la literatura i l’oralitat
Agrupació Borrianenca de Cultura (2017)La producció novel·lística de Joan Francesc Mira (València, 1939) compta amb un element comú: la construcció de la identitat a través dels espais; l’autor aprofita l’espai urbà per dibuixar un mapa dels llocs que considera ... -
El currículum ocult en els manuals de llengua i literatura. El personatge literari com a símptoma
Agrupació Borrianenca de Cultura (2017)L’article analitza els llibres de text de Llengua i Literatura de secundària. Concretament, se centra en el bloc d’història de la literatura de 3r d’ESO. L’objectiu és estudiar el currículum ocult en qüestions d’índole ... -
Literatura i ensenyament de llengües. Propostes, escriptors i contextos minoritaris o transfronterers
Agrupació Borrianenca de Cultura (2017) -
El repte de l’ensenyament de la literatura espanyola al Brasil: algunes propostes per a docents dedicats
Agrupació Borrianenca de Cultura (2017)En aquest text pretenem acostar-nos a la situació actual de l’ensenyament de la llengua i de la literatura espanyola al Brasil. Posarem especial atenció a l’ensenyament de la literatura espanyola, i presentarem algunes ... -
Escenaris de la violència colonial en la novel·la moçambiquesa: el cas de As visitas do Dr. Valdez, de João Paulo Borges Coelho
Agrupació Borrianenca de Cultura (2017)A partir de la novel·la As Visitas do Dr. Valdez, de João Paulo Borges Coelho, aquest article té com a objectiu identificar les equivalències simbòliques entre discurs i barbàrie ritualitzada per a oferir –per al context ... -
Cantant des de la mateixa partitura: un enfocament holístic a les llengües modernes i als Estudis Culturals
Agrupació Borrianenca de Cultura (2017)Aquest article es planteja els beneficis d’un enfocament holístic de l’aprenentatge. L’ampli compromís dels Estudis Culturals se sol entendre en ensenyament de llengües com una dependència exclusiva cap a la literatura. ... -
Personatge i emocions en la pràctica teatral a l’aula
Agrupació Borrianenca de Cultura (2017)Aquest article tracta de les emocions des del treball en l’aula de teatre d’un institut. Les darreres teories de comunicació, fonamentades en les neurociències, manifesten la importància d’aquest territori poc explorat ... -
L’ensenyament de la literatura gallega al Brasil. Aportacions per a un nou enfocament
Agrupació Borrianenca de Cultura (2017)L’objectiu d’aquest article és mostrar una proposta preliminar d’enfocament alternatiu en l’ensenyament de la literatura gallega en el context brasiler tot partint de dues premisses: en primer lloc, la funció de la ... -
Pròleg
Agrupació Borrianenca de Cultura (2017)col·laboració amb la Universitat Jaume I. Després de parlar d’arquitectura i de medicina en els números anteriors, ara ens centrem en la literatura com a eina d’ensenyament. La perspectiva escollida per acotar aquest ...