Analysis of a service internationalisation process: a case study of training experience
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Título
Analysis of a service internationalisation process: a case study of training experienceAutoría
Tutor/Supervisor
Palmer Silveira, Juan CarlosTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament d'Estudis AnglesosFecha de publicación
2016-11-29Editor
Universitat Jaume IResumen
Nowadays we live in a globalised world that has influenced our lifestyle entailing
homogenisation and giving new opportunities to companies at the same time.
Globalisation can be defined as “the trend towards a ... [+]
Nowadays we live in a globalised world that has influenced our lifestyle entailing
homogenisation and giving new opportunities to companies at the same time.
Globalisation can be defined as “the trend towards a greater integration and
interdependency between different countries and regions of the world Ortega Gim nez
& Espinosa Piedecausa, 2015, p. 16, our translation). Consequently, as noted by
Czinkota (2004, p. 1): “it can be said that all business is global , since, certainly, the
presence of globalisation in our society is inarguable. Our world is in constant change
and therefore our lives and all the aspects of society: cultural, ideological, political, and
the most interesting for us, the economic sphere. Other advances in technology,
transport and communication, and the signing of treaties and agreements entailed the
progress of commercial exchange and led us to a higher competitiveness and thereupon
to internationalisation. Over the last decades, companies are being “pushed to open
new markets abroad and expand internationally.
Because of the importance of internationalisation, this dissertation aims at providing a
thorough overview of the service internationalisation, in this case the
internationalisation process of Training Experience, a company that offers advice,
intermediation and recruitment to the companies interested in international skilled
trainees from EU programs.
Although this issue has gained importance over recent years and has become a matter of
research in economic and political spheres, there are relatively few studies about service
internationalisation, and this was the main motivation to write this dissertation. With
this piece of investigation we will shed some light on how it is performed and the main
differences between a manufactured product internationalisation and a service
internationalisation.
The writing of this study has not been an easy process; one of the greatest challenges
was the difficulty in finding theories and arguments to support my thesis statement, and
another was the internationalisation process is such a complex task that requires the
examination of many factors and takes a long time. Some projects take years to be
performed; to that end, this dissertation can only cover the basic elements of the process
and, due to the limitation of space and time, a deeper study cannot be conducted.
In order to prove that the internationalisation of services requires a distinct process from
a manufactured product internationalisation, I follow the steps of an international
business plan by examining in detail the potential of the company in the
internationalisation field, researching on the most suitable markets for the expansion
abroad and deciding the ideal entry strategy to the established markets. [-]
Actualmente vivimos en un mundo globalizado que ha influenciado nuestro estilo de
vida y llevando consigo la homogeneización, al mismo tiempo que ofrece nuevas
oportunidades a las empresas El concepto de globalizaci ... [+]
Actualmente vivimos en un mundo globalizado que ha influenciado nuestro estilo de
vida y llevando consigo la homogeneización, al mismo tiempo que ofrece nuevas
oportunidades a las empresas El concepto de globalizaci n se puede definir como “la
tendencia hacia una mayor integraci n e interdependencia entre los pa ses y las regiones
del mundo Ortega Gim nez Espinosa Piedecausa, 15, p 16) Por consiguiente,
tal y como defiende Czinkota 4, p 1): “se puede decir que todos los negocios son
globales ya que la presencia de la globalizaci n en nuestra sociedad es innegable.
Nuestro mundo se encuentra en constante cambio y por lo tanto también nuestras vidas,
así como todos los aspectos de nuestra sociedad: cultural, ideológico, político, y el más
interesante para nosotros, el aspecto económico. Otros avances en la tecnología, la
comunicación y el transporte; y la firma de tratados y acuerdos dio lugar al desarrollo
comercial y de esta forma a una mayor competitividad y a la internacionalización.
Durante las últimas d cadas, las empresas se han visto “obligadas a abrir nuevos
mercados en el extranjero y a expandirse internacionalmente.
Debido a la importancia de la internacionalización, este estudio aporta una exhaustiva
visión de la internacionalización de servicios, en este caso del proceso de
internacionalización de Training Experience, una empresa que ofrece asesoramiento,
intermediación y reclutamiento a las compañías interesadas en becarios internacionales
cualificados y programas europeos de movilidad.
Aunque este tema ha ido adquiriendo importancia en los últimos años y se ha
convertido en un asunto de estudio en los campos de la economía y la política, se
pueden encontrar relativamente pocos estudios sobre la internacionalización de
servicios y esta fue una de las principales motivaciones para escribir esta disertación.
Con este estudio arrojaremos luz sobre como este proceso se lleva a cabo y las
principales diferencias entre la internacionalización de un producto manufacturado y de
un servicio.
La redacción de este estudio no ha sido simple, en primer lugar debido a la escasez de
teorías y argumentos para apoyar mi posición, y en segundo lugar por lo complejo del
proceso de internacionalización que requiere un minucioso análisis de muchos factores.
Algunos proyectos como este necesitan años para poder realizarse; por ello este esta
disertación solo abarca los elementos básicos del proceso ya que debido no disponemos
del tiempo y espacio suficientes para realizar un proyecto mucho más profundo.
Para demostrar que la internacionalización de servicios requiere una proceso distinto al
de los productos manufacturados seguiré los pasos de un plan de internacionalización
examinando en detalle el potencial de la empresa en el campo de la
internacionalización, investigando cuáles son los mercados más adecuados para su
expansión en el exterior y decidiendo la estrategia de entrada ideal para los mercados
establecidos. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Llengua Anglesa per al Comerç Internacional | Máster Universitario en Lengua Inglesa para el Comercio Internacional | Master's Degree in English Language for International Trade | Internationalisation | Training Experience | Service firms | International trade | Empresas de servicios | Internacionalización | Comercio internacional
Descripción
Treball final de Màster Universitari en Llengua Anglesa per al Comerç Internacional. Codi: SAR016. Curs acadèmic 2015-2016
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess