LIJ y diversidad sexual LGTBI en la formación de maestros
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8017
comunitat-uji-handle3:10234/8616
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadata
Title
LIJ y diversidad sexual LGTBI en la formación de maestrosAuthor (s)
Date
2017-03Publisher
Editorial Torre de PapelISSN
0214-4123Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
http://www.revistaclij.com/clij-276-marzo-abril-2017/Subject
Abstract
La acción educativa que aquí compartimos se inscribe en un proyecto de innovación educativa concebido por la Universitat Jaume I (UJI) en el marco curricular del EEES (Espacio Europeo de Educación Superior) el curso ... [+]
La acción educativa que aquí compartimos se inscribe en un proyecto de innovación educativa concebido por la Universitat Jaume I (UJI) en el marco curricular del EEES (Espacio Europeo de Educación Superior) el curso 2015-2016. Han participado 74 estudiantes de Didáctica de la Lengua y la Literatura (DLL) de 4º Curso de Maestro de Educación Primaria.
Nuestro posicionamiento es el aprendizaje dialógico (Aubert et al, 2008) y la teoría educativa crítica, para fomentar la pluralidad de voces y de interacciones dialógicas. [-]
The educational experience below is ascribed to an educational innovation project carried out at Jaume I University (UJI) within EHEA’s curricular framework (European Higher Education Area). The experience, taking ... [+]
The educational experience below is ascribed to an educational innovation project carried out at Jaume I University (UJI) within EHEA’s curricular framework (European Higher Education Area). The experience, taking place in the 2015-2016 academic year, included 74 final year students of the Language and Literature Didactics module within the Primary School Education Degree. Our stance combines dialogic learning (Aubert et al, 2008) and critical theory, seeking and fostering the plurality of voices in the classroom and the subsequent dialogic interactions. [-]
Is part of
CLIJ: Cuadernos de literatura infantil y juvenil, n. 276, Marzo – abril 2017Rights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- EDU_Articles [500]