La ciència i els llibres de text: un apropament feminista
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/76946
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
La ciència i els llibres de text: un apropament feministaAutoría
Tutor/Supervisor
Zacarés Pamblanco, AmparoTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i ArtFecha de publicación
2016-11-24Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest treball Final de Màster, titulat La ciència i els llibres de text: un
apropament feminista, és una anàlisi bibliogràfica que examina l’estat de la
qüestió de les investigacions feministes de llibres de text, ... [+]
Aquest treball Final de Màster, titulat La ciència i els llibres de text: un
apropament feminista, és una anàlisi bibliogràfica que examina l’estat de la
qüestió de les investigacions feministes de llibres de text, però, des d’una
perspectiva ben concreta. Ens referim, particularment, a la nostra preocupació
per conèixer quina és la imatge de la ciència que transmeten els manuals
escolars vinculats a aquesta disciplina, així com a la capacitat de les diferents
proposicions i recomanacions que se’n deriven per superar eixa concepció des
de posicions feministes. A grans trets, constatàrem que la meitat de les anàlisis
desenvolupades des dels anys vuitanta havien evidenciat, moltes d’elles sense
pretendre-ho explícitament, expressions d’una concepció positivista de la
ciència; però també que algunes de les propostes per superar-la són coherents,
si més no, amb certs pressupòsits epistemològics feministes. [-]
Este trabajo Final de Máster, titulado La ciencia y los libros de texto: un
acercamiento feminista, es un análisis bibliográfico que examina el estado de la
cuestión de las investigaciones feministas de libros de ... [+]
Este trabajo Final de Máster, titulado La ciencia y los libros de texto: un
acercamiento feminista, es un análisis bibliográfico que examina el estado de la
cuestión de las investigaciones feministas de libros de texto, desde una
perspectiva concreta. Nos referimos, particularmente, a nuestra preocupación
por conocer cuál es la imagen de la ciencia que transmiten los manuales
escolares vinculados a esta disciplina, así como a la capacidad de las
diferentes proposiciones y recomendaciones que se derivan para superar esa
concepción desde posiciones feministas. A grandes rasgos, constatamos que la
mitad de los análisis desarrollados desde los años ochenta habían evidenciado,
muchas de ellas sin pretenderlo explícitamente, expresiones de una
concepción positivista de la ciencia; pero también que algunas de las
propuestas para superarla son coherentes, al menos, con ciertos presupuestos
epistemológicos feministas. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball final de Màster Universitari en Investigació Aplicada en Estudis Feministes, de Gènere i Ciutadania. Codi: SBH023. Curs acadèmic 2015-2016
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: