Materials didàctics fonamentats en metodologies actives i aprenentatge basat en problemes (ABP). Biologia, 2n de Batxillerat
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Materials didàctics fonamentats en metodologies actives i aprenentatge basat en problemes (ABP). Biologia, 2n de BatxilleratAuthor (s)
Tutor/Supervisor
Meseguer Costa, SergioTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament de Ciències Agràries i del Medi NaturalDate
2016-06-19Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Els ràpids i creixents canvis socials i tecnològics suscitats en els darrers anys han generat un replantejament
de les metodologies d’ensenyament-aprenentatge. Per això, cada vegada més, s’estan implementant
metod ... [+]
Els ràpids i creixents canvis socials i tecnològics suscitats en els darrers anys han generat un replantejament
de les metodologies d’ensenyament-aprenentatge. Per això, cada vegada més, s’estan implementant
metodologies diferents al model més convencional, unidireccional i expositiu, i que es caracteritzen pel treball
actiu i cooperatiu a l’efecte d’aconseguir un aprenentatge competencial, significatiu i durador.
Per això, en el present Treball Final de Màster, emmarcat dins de la modalitat 6 anomenada materials
didàctics, es recullen un seguit de recursos per a l’assignatura de Biologia de 2n de Batxillerat, emprant,
fonamentalment, l’aprenentatge basat en problemes (ABP) com a estratègia metodològica amb l’objectiu
principal de dissenyar recursos didàctics emprant metodologies actives que inciten a la major participació de
l’alumnat en el procés d’ensenyament-aprenentatge fomentant així un aprenentatge competencial, durador,
autodirigit i d’integració. En concret, s’ofereixen un total de deu activitats i recursos didàctics, inserits en el
Bloc de Microbiologia, i que, a partir de la resolució grupal de problemes del món real presentats pel docent,
del treball en laboratori, role playing o del treball cooperatiu, i d’una avaluació integral, diversificada i
continua, pretén un aprenentatge integral i competencial per l’alumnat, adequat i eficient per afrontar, amb
màximes garanties, les proves d’accés a la universitat i la futura vida acadèmica i laboral. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | Enseñanza de la biología | Metodologías activas | Aprendizaje cooperativo | Enseñanza-Aprendizaje | Aprenentatge actiu | Biologia | Ensenyament
Description
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP129. Curs: 2015/2016
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: