«She won’t thank you, she’s mad»: la escisión de la feminidad victoriana en The French Lieutenant’s Woman (Karel Reisz, 1981)
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/618
comunitat-uji-handle4:10234/166200
REVISTESMetadata
Title
«She won’t thank you, she’s mad»: la escisión de la feminidad victoriana en The French Lieutenant’s Woman (Karel Reisz, 1981)Date
2015Publisher
Universitat Jaume I. Institut Universitari d'Estudis Feministes i de GènereISSN
1139-1219; 2340-4930Bibliographic citation
SOROLLA ROMERO, Teresa; MEDINA-VICENT, Maria. «She won’t thank you, she’s mad»: la escisión de la feminidad victoriana en The French Lieutenant’s Woman (Karel Reisz, 1981). Dossiers feministes, 2015, no 20, p. 321-335.Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
http://www.e-revistes.uji.es/index.php/dossiers/article/view/1754/1814Subject
Abstract
The French Lieutenant’s Woman (Karel Reisz, 1981), an adaptation of the novel by John Fowles published in 1969, is set in a divergent space both as regards of the structure of the story as to the construction of its ... [+]
The French Lieutenant’s Woman (Karel Reisz, 1981), an adaptation of the novel by John Fowles published in 1969, is set in a divergent space both as regards of the structure of the story as to the construction of its lead Sarah Woodruff. Throughout the text different cinematic approaches to the representation of women are interwoven, the eager male gaze and her own aspirations to self-determination all tangled up. At the same time, the present work deconstructs the melodrama, giving living proof of the infinite possibilities in unfolding the film’s discourse, deeply self-conscious. [-]
El film The French Lieutenants’s Woman (Karel Reisz, 1981), adaptación de la novela publicada por John Fowles en 1969, nos sitúa en un espacio divergente tanto en lo que se refiere a la estructura del relato como a ... [+]
El film The French Lieutenants’s Woman (Karel Reisz, 1981), adaptación de la novela publicada por John Fowles en 1969, nos sitúa en un espacio divergente tanto en lo que se refiere a la estructura del relato como a la construcción de su protagonista Sarah Woodruff. A lo largo del texto fílmico se entrelazan diferentes aproximaciones a la figura de la mujer, entretejiéndose la mirada deseosa masculina con sus propias aspiraciones de autodeterminación. A su vez, la presente obra deconstruye el género melodramático dando muestra de las infinitas posibilidades de doblegar el relato cinematográfico, que se piensa a sí mismo descubriéndose como profundamente metadiscursivo. [-]
Is part of
Dossiers feministes, 2015, no. 20Rights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- FIS_Articles [512]
- COM_Articles [807]
- Dossiers Feministes_2015_núm.20 [23]