Xarxes socials i campanyes electorals: Twitter com a font informativa en les eleccions catalanes del #25N
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8013
comunitat-uji-handle3:10234/8014
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadata
Title
Xarxes socials i campanyes electorals: Twitter com a font informativa en les eleccions catalanes del #25NAuthor (s)
Date
2016Publisher
Societat Catalana de ComunicacióISSN
2014-0304; 2014-0444Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
http://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/139394Subject
Twitter | periodismo | fuente informativa | #25N | elecciones | Cataluña | periodisme | font informativa | eleccions | Catalunya | journalism | information source | elections | Catalonia
Abstract
Twitter se ha integrado en las rutinas productivas de los periodistas, que difunden sus
noticias y rastrean temas de actualidad en esta red social. Este artículo evalúa si los tuits
sobre acontecimientos previstos ... [+]
Twitter se ha integrado en las rutinas productivas de los periodistas, que difunden sus
noticias y rastrean temas de actualidad en esta red social. Este artículo evalúa si los tuits
sobre acontecimientos previstos sirven de fuente informativa a los periodistas, a partir
del caso #25N, etiqueta que alude a las elecciones al Parlament de Cataluña del 25 de
noviembre de 2012. Los resultados indican que Twitter puede funcionar como fuente de
alertas, para detectar incidencias e imprevistos, y también como fuente informativa
complementaria para seguir actos en desarrollo, como mítines, debates o el propio
escrutinio. No obstante, se difunden más opiniones que información, y de las
valoraciones se desprende un ambiente favorable a la independencia de Cataluña, acorde
con la mayoría postelectoral de escaños de partidos independentistas. Desde esta
perspectiva, Twitter puede ejercer de termómetro, para pulsar la opinión pública,
detectar tendencias políticas o anticipar resultados. [-]
El Twitter s’ha integrat en les rutines productives dels periodistes, que difonen les seves
notícies i rastregen temes d’actualitat en aquesta xarxa social. Aquest article avalua si els
tuits sobre esdeveniments ... [+]
El Twitter s’ha integrat en les rutines productives dels periodistes, que difonen les seves
notícies i rastregen temes d’actualitat en aquesta xarxa social. Aquest article avalua si els
tuits sobre esdeveniments previstos serveixen de font informativa als periodistes, a
partir del cas #25N, etiqueta que fa referència a les eleccions al Parlament de Catalunya
del 25 de novembre de 2012. Els resultats indiquen que Twitter pot funcionar com a font
d’alertes, per detectar incidències i imprevistos, i també com a font informativa
complementària per seguir actes en desenvolupament, com mítings, debats o el mateix
escrutini. No obstant això, es difonen més opinions que informació, i de les valoracions es desprèn un ambient favorable a la independència de Catalunya, d’acord amb la majoria
postelectoral d’escons de partits independentistes. Des d’aquesta perspectiva, Twitter
pot exercir de termòmetre, per polsar l’opinió pública, detectar tendències polítiques o
anticipar resultats. [-]
Journalists have integrated Twitter in their professional routines to spread news and
track current affairs. This paper evaluates if the tweets about predictable news events
can serve as an information source for ... [+]
Journalists have integrated Twitter in their professional routines to spread news and
track current affairs. This paper evaluates if the tweets about predictable news events
can serve as an information source for journalists, on the basis of #25N, a hashtag linked
to the Catalan Parliament elections on 25 November 2012. Results indicate that Twitter
can be a source of alerts to detect incidents and unforeseen circumstances, and it
also can serve as a complementary information source to follow events in progress, such
as meetings, debates or polls. However, it disseminates more opinion than information,
and the commentaries show an ambience favorable to Catalonia’s independence, in line
with the majority of the post-election Parliament seats occupied by pro-independence
parties. From this perspective, Twitter can work as a thermometer to probe public
opinion, detect political trends or anticipate results. [-]
Is part of
Comunicació: Revista de Recerca i d’Anàlisi [Societat Catalana de Comunicació], Vol. 32 (2) (novembre 2015)Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- COM_Articles [807]
The following license files are associated with this item:
Except where otherwise noted, this item's license is described as Aquesta obra és subjecta —llevat que s'indiqui el contrari en el text, en les fotografies o en altres il·lustracions— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 4.0 Espanya de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/deed.ca. Així, doncs, s'autoritza al públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.