La reflexió interlingüística a l’educació infantil, una eina per a l’aproximació a la llengua escrita
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8017
comunitat-uji-handle3:10234/8616
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadatos
Título
La reflexió interlingüística a l’educació infantil, una eina per a l’aproximació a la llengua escritaFecha de publicación
2016Editor
Universitat de BarcelonaISSN
1697-5928Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
http://revistes.ub.edu/index.php/LSC/article/view/15347Palabras clave / Materias
Resumen
En aquesta contribució mostrem part d’una recerca en una aula multilingüe
d’educació infantil on l’acostament a les llengües familiars no presents en el currículum es
fa progressivament a través de la presència de ... [+]
En aquesta contribució mostrem part d’una recerca en una aula multilingüe
d’educació infantil on l’acostament a les llengües familiars no presents en el currículum es
fa progressivament a través de la presència de l’anglès, cada vegada més oberta i més
relacionada amb les llengües del repertori del grup.
Les percepcions i manifestacions de l’alumnat i de la mestra evidencien els canvis en la
perspectiva i la presa de consciència de les possibilitats plurilingües de cada persona, i
mostren les potencialitats d’una didàctica que s’acosta al plurilingüisme de manera
natural, més enllà de la incorporació de l’anglès com a llengua estrangera. [-]
En esta contribución mostramos parte de una investigación llevada a cabo en
un aula multilingüe de educación infantil en la cual la aproximación a las lenguas
familiares no presentes en el currículum se realiza de ... [+]
En esta contribución mostramos parte de una investigación llevada a cabo en
un aula multilingüe de educación infantil en la cual la aproximación a las lenguas
familiares no presentes en el currículum se realiza de forma progresiva a través de la
presencia del inglés, cada vez más abierta y más relacionada con las lenguas del repertorio
del grupo.
Las percepciones y manifestaciones del alumnado y de la maestra ponen en evidencia
los cambios en la perspectiva y la toma de conciencia de las posibilidades plurilingües de
cada persona, y muestran las potencialidades de una didáctica que se acerca al
plurilingüismo de forma natural, más allá de la incorporación del inglés como lengua
extranjera. [-]
This contribution presents the results of a research carried in a K-4
multilingual classroom. The non-curricular home languages become progressively more
present thanks to the introduction of English from an open, ... [+]
This contribution presents the results of a research carried in a K-4
multilingual classroom. The non-curricular home languages become progressively more
present thanks to the introduction of English from an open, integrative perspective which
relates the foreign language with the other languages of the class repertoire.
The perceptions and manifestations of both children and the teacher show the changes
in their perspectives and a raising awareness of the plurilingual possibilities of each
person. Specific dialogue samples highlight the didactic potential of approaching
plurilingualism from a natural perspective that goes beyond the incorporation of English
as a foreign language. [-]
Publicado en
Llengua, Societat i Comunicació, vol., 14Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
- EDU_Articles [504]
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: