Impact of peer mediation programmes to prevent bullying behaviours in secondary schools
Impacte
Scholar |
Altres documents de l'autoria: Usó Guiral, Inmaculada; Villanueva, Lidón; Adrián Serrano, Juan Emilio
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8034
comunitat-uji-handle3:10234/8637
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONAquest recurs és restringit
http://dx.doi.org/10.1080/02103702.2016.1189122 |
1578-4126 |
Metadades
Títol
Impact of peer mediation programmes to prevent bullying behaviours in secondary schoolsData de publicació
2016Editor
Taylor & Francis; Fundacion Infancia y AprendizajeISSN
0210-3702Cita bibliogràfica
Inmaculada Usó, Lidón Villanueva & Juan E. Adrián (2016) Impact of peer mediation programmes to prevent bullying behaviours in secondary schools / El impacto de los programas de mediaci ón entre iguales para prevenir conductas de acoso escolar en los centros de secundaria, Infancia y Aprendizaje, 39:3, 499-527Tipus de document
info:eu-repo/semantics/articleVersió de l'editorial
http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02103702.2016.1189122Versió
info:eu-repo/semantics/publishedVersionParaules clau / Matèries
Resum
The aim of the study was to determine the impact of peer mediation
programmes at a secondary school, as compared to another centre that did not
have any such programme. The impact would be evaluated by means of ... [+]
The aim of the study was to determine the impact of peer mediation
programmes at a secondary school, as compared to another centre that did not
have any such programme. The impact would be evaluated by means of three
levels of variables: pro-victim attitudes, the roles adopted by the youngsters
and the school climate (this last item was analysed from two perspectives: that
of the pupils and that of the teachers). In order to attain this goal, students
from 12 to 14 years old (
N
= 323) and 17 teacher-tutors were administered
different questionnaires in Time 1 (baseline, prior to intervention) and Time 2
(after programme intervention). Results highlight the validity of peer media-
tion programmes when it comes to fostering pro-victim attitudes, preventing
the increase of negative roles and improving the school climate [-]
El objetivo del estudio era determinar el impacto de los programas
de mediación entre iguales en un centro de secundaria, en comparación con
otro centro que no tenía ningún programa. El impacto se evaluó a través ... [+]
El objetivo del estudio era determinar el impacto de los programas
de mediación entre iguales en un centro de secundaria, en comparación con
otro centro que no tenía ningún programa. El impacto se evaluó a través de
tres niveles de variables: las actitudes pro-víctima, los roles adoptados por los
jóvenes, y el clima escolar (este último punto fue analizado desde dos
perspectivas: la de los alumnos y la de los profesores). Para alcanzar este
objetivo, se administraron a los estudiantes de 12
–
14 años (
N
= 323), y a 17
profesores-tutores, diferentes cuestionarios en el Tiempo 1 (línea de base,
antes de la intervención), y el Tiempo 2 (después de la intervención del
programa). Los resultados ponen de manifiesto la validez de los programas
de mediación entre iguales cuando se trata de fomentar actitudes pro-víctima,
evitando el aumento de los roles negativos, y mejorando el clima escolar. [-]
Publicat a
Infancia y Aprendizaje: Journal for the Study of Education and Development, 2016, vol. 39, núm. 3,Drets d'accés
© 2016 Fundacion Infancia y Aprendizaje
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Apareix a les col.leccions
- PSI_Articles [600]