La Música de Cambra com a vertebradora de les Ensenyances Elementals de Música. La seua actual situació a la Comunitat Valenciana
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/163534
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
La Música de Cambra com a vertebradora de les Ensenyances Elementals de Música. La seua actual situació a la Comunitat ValencianaAuthor (s)
Tutor/Supervisor
Vernia Carrasco, Anna MercedesTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate
2016-11-28Publisher
Universitat Jaume IAbstract
En l’actualitat, la pràctica de la música de cambra dins del marc legal educatiu es troba situada a partir del segon cicle de les Ensenyances Professionals de Música, en les quals s’inclou l’assignatura d’Orquestra/ ... [+]
En l’actualitat, la pràctica de la música de cambra dins del marc legal educatiu es troba situada a partir del segon cicle de les Ensenyances Professionals de Música, en les quals s’inclou l’assignatura d’Orquestra/Banda/Conjunt des del primer curs. Tenint en compte aquesta realitat, als alumnes d’aquestes ensenyances se’ls ofereixen 4 cursos de pràctica amb un conjunt de grans dimensions abans de poder experimentar una pràctica en un grup reduït de música de cambra, degut a que l’assignatura de Conjunt s’inicia al segon cicle de les Ensenyances Elementals de Música.
En el present estudi s’ha portat a terme una recollida d’informació de l’experiència docent viscuda pel col·lectiu de músics professionals docents o amb antecedents docents en l’àmbit musical, dins del marc geogràfic de la Comunitat Valenciana, per a esbrinar si actualment s’està dotant a l’alumnat d’unes habilitats que els possibiliten formar part d’un grup de música de cambra.
Per a portar a terme aquesta investigació, s’ha dissenyat una ferramenta en forma de qüestionari dirigida a aquest col·lectiu, la qual ha comptat amb 81 participants. A través de l’anàlisi dels resultats obtinguts, s’ha mostrat un descontent general per part d’aquest col·lectiu referent a l’actual docència rebuda de l’assignatura de Música de Cambra, indicant també una formació insuficient del professorat i considerant que seria molt interessant la inclusió d’aquesta dins l’etapa de les Ensenyances Elementals de Música. D’aquesta manera es dotaria als alumnes d’una autonomia que els permetria portar a terme una correcta interpretació grupal sense la necessitat de la figura d’un director. [-]
Nowadays, the practice of Chamber Music in the educational system is introduced in the first course of the second cycle of the professional music degree, nevertheless the Orchestra/Band/Instrumental Ensemble subject ... [+]
Nowadays, the practice of Chamber Music in the educational system is introduced in the first course of the second cycle of the professional music degree, nevertheless the Orchestra/Band/Instrumental Ensemble subject is introduced in the elementary cycle of these studies. Considering this fact, the students have the opportunity to attend to four courses practicing with a large dimensions group before they are introduced to a reduced group of chamber music.
The present study carries out a research of information of a group of professional music teachers or people with musical educational experience, in the framework of the Valencian Community, in order to find out if the current music education system is providing the students with skills for preparing them to be part of a chamber music group.
To carry out this investigation, a tool has been designed, in a survey form, addressed to the group of interest, which resulted in the participation of 81 subjects. Through the analysis of the results, a general dissatisfaction is shown regarding to the way of teaching chamber music, also indicating insufficient teacher training. A uniform agreement in considering as an interesting improvement to include this field in the elementary years of the music education has been also detected. In this way, the system would provide the students with the autonomy needed to accomplish a correct group performance without the support of a director. [-]
Subject
Màster Universitari en Didàctica de la Música | Máster Universitario en Didáctica de la Música | Master's Degree in Music Teaching | Música de Cambra | ensenyances elementals de Música | conjunt | pràctica instrumental | Educació musical | Chamber Music | elementary music degree | ensemble | instrumental practice | music education
Description
Treball de Final de Màster Universitari en Didàctica de la Música. Codi: SBN012. Curs acadèmic 2015-2016
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item:
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 España
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Folclore musical como medio de desarrollo de habilidades musicales
Yerzhanova, Zhibek Universitat Jaume I (2018)En el mundo moderno, la experiencia de la gente de la transferencia "de boca en boca" ha sido olvidada y requiere un avivamiento. Por lo tanto, el objetivo del investigación fue estudiar la influen cia del folklore musical ... -
La música tradicional valenciana, mirando al futuro. Una propuesta didáctica para la asignatura "Análisis" de las Enseñanzas Profesionales de Música
Leal Mora, José Vicente Universitat Jaume I (2019)El presente Trabajo de Fin de Máster aborda la situación actual sobre la enseñanza de la Música tradicional valenciana en las Enseñanzas Profesionales de Música en los conservatorios profesionales y centros autorizados ... -
La Música Contemporánea en los Conservatorios de Música: La práctica y la exploración sonora del saxofón como herramienta de futuro
Capellino Carlos, Ricardo Universitat Jaume I (2016-07-12)Se plasma la situación de la Música Contemporánea (MC) en los Conservatorios Profesionales y Superiores de España, a través de una investigación educativa, detallando el grado de aplicación en ambas etapas formativas por ...