Motivació de l'alumnat mitjançant la discussió en el blog
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Motivació de l'alumnat mitjançant la discussió en el blogAuthor (s)
Tutor/Supervisor
Juan Verdoy, PabloTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament de MatemàtiquesDate
2016-07-25Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El present projecte representa el Treball Final de Màster de la modalitat de materials, el
qual es troba dins del Màster Universitari en Professora/a d’Educació Secundària Obligatòria i
Batxillerat, Formació Profe ... [+]
El present projecte representa el Treball Final de Màster de la modalitat de materials, el
qual es troba dins del Màster Universitari en Professora/a d’Educació Secundària Obligatòria i
Batxillerat, Formació Professional i Ensenyança d’Idiomes, cursat en la Universitat Jaume I per a
l’especialitat de matemàtiques. Va dirigit a tot l’alumnat que es troba cursant l’FP bàsica, ja
que desafortunadament presenta un alt percentatge de desmotivació, i caldria intentar
atenuar-lo per tal d’augmentar el seu rendiment acadèmic.
En aquest cas, es pretén analitzar la gran desmotivació present en les aules d’aquests cursos,
així com també les seues possibles causes, ja que d’aquesta forma s’ajudaria al professorat a
actuar i treballar en els punts crítics de manera més eficaç, tenint com a finalitat l’obtenció
d’un major èxit escolar per part d’aquests estudiants. Per aquesta raó, una volta coneguts els
factors més influents del fracàs escolar, es mostraran les possibles solucions per millorar
aquesta problemàtica, partint de les funcions que pot desenvolupar el/la docent.
L’objectiu perseguit és realitzar una anàlisi de les causes de la desmotivació, per tal
d’observar els diferents motius que la poden provocar i així poder disminuir-los. Així
doncs, es pretén aconseguir el màxim rendiment acadèmic per part de tot l’alumnat de l’FP
bàsica buscant altres alternatives, com és la utilització de recursos innovadors en la
metodologia, i deixant de banda l’educació magistral rebuda en la majoria dels centres.
Després d’analitzar diferents articles, es dedueix que existeix una necessitat de realitzar
canvis en les metodologies emprades i en els continguts. Seria més raonable adaptar-los al
SXXI que és en el qual ens trobem vivint, introduint en major grau les noves tecnologies en
l’educació, ja que es troben presents en gran part de la nostra vida diària. Per això, en
aquest projecte es proposa una metodologia centrada principalment en l’ús d’un blog, per
tal que el/la docent pogués apropar-se tant a l’actualitat com als estudiants de l’FP bàsica, i
en aquest cas apostant per la utilització diària de les noves tecnologies. En concret, es
mostra com un blog pot servir per afavorir el procés d’ensenyança i aprenentatge, perquè és
un mitjà de comunicació on poden fomentar-se les interaccions entre alumnat i alumnatprofessorat.
Així doncs, es millorarien les relacions intrapersonals e interpersonals, la qual
cosa provocaria una major confiança i, amb això, un augment en la motivació, requisit
indispensable per obtenir èxit acadèmic. En la metodologia proposada, el professorat
actuaria com a guia del procés d’ensenyança i aprenentatge, basant-se en la discussió de
continguts aplicats a la vida real, per tal que l’alumnat entengui la utilitat de l’estudi de la
matèria, i així propiciar un aprenentatge significatiu i col·laborador. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Description
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP509. Curs acadèmic: 2015-2016
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: