Analysis of capital market development in Mexico and Spain
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TFG-TFMMetadades
Títol
Analysis of capital market development in Mexico and SpainAutoria
Tutor/Supervisor
Nieto Soria, LuisaTutor/Supervisor; Universitat.Departament
Universitat Jaume I. Departament de Finances i ComptabilitatData de publicació
2016-11-08Editor
Universitat Jaume IResum
The purpose of perform this work is analyze it evolution economic and political that has experienced them Nations of Spain and Mexico, for to understand the position that occupy their markets of capital as well as the ... [+]
The purpose of perform this work is analyze it evolution economic and political that has experienced them Nations of Spain and Mexico, for to understand the position that occupy their markets of capital as well as the preferences of them investors, since each market belongs to a panorama international completely different. Will be analyzed both markets with a same indicator (GDP), since this also results in a simple, illustrative, comparison will be exposed to those incentives and obstacles presented by each market that helps or prevents improve their development. All this is necessary for their current positions worldwide in the field of capital market, concluding that the two markets hold a good position and generate good returns, compared with other countries, that if each one in its economy and corresponding interest. [-]
El propósito de realizar este trabajo es analizar la evolución económica y política que ha experimentado las naciones de España y México, para poder comprender la posición que ocupan sus mercados de capitales así como ... [+]
El propósito de realizar este trabajo es analizar la evolución económica y política que ha experimentado las naciones de España y México, para poder comprender la posición que ocupan sus mercados de capitales así como las preferencias de los inversores, ya que cada mercado pertenece a un panorama internacional totalmente distinto. Se analizará ambos mercados con un mismo indicador (PIB), ya que así se consigue una comparativa sencilla e ilustrativa, también se expondrá aquellos alicientes y obstáculos que presenta cada mercado que ayuda o impide mejorar su desarrollo. Todo esto es necesario para conocer sus actuales posturas a nivel mundial en el ámbito de mercado de capitales, concluyendo que los dos mercados sostienen un buen posicionamiento y generan buenas rentabilidades, en comparación con otros países, eso sí cada uno en su economía e interés correspondiente. [-]
Paraules clau / Matèries
Grau en Finances i Comptabilitat | Grado en Finanzas y Contabilidad | Bachelor's Degree in Finance and Accounting | Emerging countries | Market emerging | Market capital | Financial markets | GDP | Investment | Stock market | Stock exchange | Países emergentes | Mercado emergente | Mercado de capitales | Mercados financieros | PIB | Inversor | Mercado accionario | Bolsa de valores
Descripció
Treball final de Grau en Finances i Comptabilitat. Codi: FC1049. Curs acadèmic 2015-2016
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
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