Un menor percentatge de fracàs escolar ens beneficia a tots: com aconseguir-lo?
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Un menor percentatge de fracàs escolar ens beneficia a tots: com aconseguir-lo?Author (s)
Tutor/Supervisor
Marqués Andrés, MercedesTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament d'Enginyeria i Ciència dels ComputadorsDate
2016-07-21Publisher
Universitat Jaume IAbstract
En aquest document es resumeix el procés d’investigació-acció basat en les
evidències observades durant la meva estada en Pràctiques a l’institut IES Bovalar
de Castelló. Aquesta estada en Pràctiques s’ha realitzat ... [+]
En aquest document es resumeix el procés d’investigació-acció basat en les
evidències observades durant la meva estada en Pràctiques a l’institut IES Bovalar
de Castelló. Aquesta estada en Pràctiques s’ha realitzat en dues etapes. La primera
part d’observació es va realitzar des del 11 de Gener de 2016 fins al 30 de Gener de
2016 i la segona part des del 11 d’Abril de 2016 fins al 13 de Maig de 2016.
Durant la primera part de les Pràctiques es va observar un mal comportament
generalitzat en els alumnes de 1er d’ESO. A partir d’aquesta observació es
comencen a estudiar les possibles causes i s’elabora un pla d’acció amb l’objectiu
d’estudiar com millorar el comportament dels alumnes.
Tota investigació comença amb una recerca bibliogràfica i després de la mateixa
es proposa enfocar l’acció majoritàriament en la part teòrica de l’assignatura de
Tecnologia a partir de canvis metodològics i substituint el treball individual pel
treball cooperatiu en equip. A més, es redueix la classe magistral per a dur a terme
un aprenentatge actiu centrat en l’alumne i adaptant l’aprenentatge a les
necessitats i interessos dels estudiants.
En general, els resultats aconseguits han sigut positius ja que s’observa un petit
canvi de comportament en alguns dels alumnes i es demostra una forta reflexió per
part de la majoria d’ells. A més, el treball en equip facilita una actitud més positiva i
els serveix per a aprendre a treballar en equip i a respectar-se. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Description
Treball final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP129. Curs acadèmic 2015-2016
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess