Es socialitzen amb el racó simbòlic de la casa
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Es socialitzen amb el racó simbòlic de la casaAutoria
Tutor/Supervisor
Porcar Mallén, Núria; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2016-07-11Editor
Universitat Jaume IResum
Aquest treball versa sobre la aplicació d’un racó de joc simbòlic no dirigit en una intervenció
educativa de 8 setmanes de duració per la necessitat real d’un aula amb problemes de
socialització. S’ha considerat el ... [+]
Aquest treball versa sobre la aplicació d’un racó de joc simbòlic no dirigit en una intervenció
educativa de 8 setmanes de duració per la necessitat real d’un aula amb problemes de
socialització. S’ha considerat el racó de joc simbòlic vivencial com una eina adequada ja que s’ha
treballat amb la hipòtesi que mitjançant el joc simbòlic per racons i vivencial es pot incentivar la
socialització en l’alumnat. El treball consta de dues parts ben diferenciades: per una banda, la
proposta d’intervenció, i per altra banda l’anàlisi dels resultats d’aquesta proposta d’intervenció un
cop duta a terme en una classe real. Aquesta segona part d’anàlisi permetrà posar a prova la
hipòtesi inicial. Aquesta hipòtesi s’ha posat a prova alhora que s’ha realitzat la intervenció,
mitjançant tres fases d’avaluació (prèviament, durant i posteriorment a la intervenció) de certs
ítems o comportaments que s’han considerat vinculats a la capacitat de socialització. En la
intervenció ha participat l'alumnat de 4 anys de l'aula "els músics" del Col·legi Cervantes
J. Dualde de Betxí. S’ha triat el racó de “la casa” com a eina per poder treballar els aspectes més
rellevants de la socialització. En conjunt, s’ha arribat a la conclusió de que el joc simbòlic sí que
pot potenciar certs aspectes de la socialització. [-]
This bachelor thesis is about the application of non-conducted symbolic play place in the
context of an educative intervention in order to solve real lack of socialization among children in the
class. Symbolic play ... [+]
This bachelor thesis is about the application of non-conducted symbolic play place in the
context of an educative intervention in order to solve real lack of socialization among children in the
class. Symbolic play has been considered as a useful tool in order to do that provided the
hypothesis that socialization can be enhanced through a non-conducted symbolic play place. The
thesis has two separated parts: the intervention proposal and the analysis of the intervention
results once it has been done in a real situation. The main hypothesis has been tested while doing
the intervention by several evaluations of specific items or behaviors that have been considered as
linked to socialization skills. “Els músics” classroom of Col·legi Cervantes J. Dualde in Betxí has
participated in this intervention. “The house part” has been chosen as a tool in order to work the
most relevant aspects of socialization. On the whole, has been proved that symbolic play can
enhance some aspects of socialization. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic 2015-2016
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess