Avaluació i millora de la competència comunicativa i relacional de l'alumna de pràctiques en l'àrea de ciències socials de primer curs de primària: "ahir, hui, demà"
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Avaluació i millora de la competència comunicativa i relacional de l'alumna de pràctiques en l'àrea de ciències socials de primer curs de primària: "ahir, hui, demà"Autoría
Tutor/Supervisor
Doménech Betoret, FernandoTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2016-06-22Editor
Universitat Jaume IResumen
Una de les competències més importants a desenvolupar en el professorat actual és la de ser capaç de reflexionar i investigar sobre la pròpia pràctica docent.
L’objectiu d'aquest TFG, se centra en l’avaluació formativa ... [+]
Una de les competències més importants a desenvolupar en el professorat actual és la de ser capaç de reflexionar i investigar sobre la pròpia pràctica docent.
L’objectiu d'aquest TFG, se centra en l’avaluació formativa del professorat, és a dir, orientada a millorar l’eficàcia de la pràctica docent, tractant d’identificar els elements que intervenen en la situació educativa. El qüestionari emprat, avalua la competència comunicativa i relacional, i serveix per a valorar el procés d’ensenyança- aprenentatge desenvolupat en una assignatura específica, en aquest cas, Ciències Socials, des del punt de vista de dues professores, la meva supervisora i la companya de pràctiques, el què permet contrastar la informació proporcionada pels docents respecte a uns mateixos referents.
El propòsit del treball és la millora de les competències esmentades anteriorment, implementada en el nivell educatiu de primer de Primària, basant-se en els punts forts i febles de la instrucció, detectats després de l'anàlisi de les dades i evidències extretes de la situació educativa real, per tal de proposar unes propostes de millora.
El resultat de la recerca sobre la situació educativa ha estat una sèrie de propostes totalment factibles i viables que, a més, van al desenvolupament professional. És imprescindible per a aquell professor que pretengui avaluar i ser reflexiu sobre la seva pròpia pràctica docent, per aconseguir una millora progressiva i contínua de la mateixa. [-]
One of the most important competences to develop for nowadays teachers is the one of being able to think and research about the actual docent practices.
The aim of this TFG is focused on the formative evaluation of ... [+]
One of the most important competences to develop for nowadays teachers is the one of being able to think and research about the actual docent practices.
The aim of this TFG is focused on the formative evaluation of the teachers, i.e., oriented to improve the efficiency of the docent practices, trying to identify the elements that take part in a real educational situation. The survey used evaluates the communicative and relational competence and is useful to assess the teaching-learning process developed in a specific module, in this case, Social Sciences, from the point of view of two teachers, my supervisor and my internship colleague, what permits to contrast the information given by the docents in respect to the same referents.
The purpose of the project is to improve the competences mentioned above, applied to the first course of Primary School level, focusing on the strong points and weak ones of the instruction, detected after the analysis of the data and the evidence taken from the real educational situation in order to suggest several ways to improving the method user.
The result of the research about the educational situation has been a series of improvements totally suitable and viable that, furthermore, are focused on professional development. It is indispensable for the teacher who pretends to evaluate and to be reflexive about his or her own docent practice in order to achieve a progressive and continuous improvement of the aforementioned practice. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2015-2016
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: