El pati com a espai educatiu: una nova mirada
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
El pati com a espai educatiu: una nova miradaAutoria
Tutor/Supervisor
Salvador Bauzà, MiguelTutor/Supervisor; Universitat.Departament
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2016-06-24Editor
Universitat Jaume IResum
Aquest projecte té dos objectius principals, el primer d’ells tractar d’apropar l’espai físic, que
entenem com a pati, a experiències educatives durant les hores lectives. Per una altra banda,
busca el desenvolupament ... [+]
Aquest projecte té dos objectius principals, el primer d’ells tractar d’apropar l’espai físic, que
entenem com a pati, a experiències educatives durant les hores lectives. Per una altra banda,
busca el desenvolupament d’experiències simbòliques durant l’hora del pati amb la finalitat
de desenvolupar la creativitat i la imaginació dels alumnes.
Es considera el pati un espai educatiu més del centre, el qual, ens pot oferir grans avantatges
com l’aproximació a la naturalesa i els beneficis d’aquesta per als alumnes, la seua superfície
amplia i flexible, etc.
Per a la posta en pràctica d’aquest, s’utilitzarà la metodologia per tallers, la qual permetrà
entendre altres espais, distints a l’aula, com és el pati, com a espais de creixement i
d’aprenentatge. Així mateix, es mostren un conjunt de propostes d’activitats per a realitzar
durant aquests tallers, les quals, procuraran un aprenentatge per descobriment mitjançant
l’experimentació del alumnes. Aquestes, seran guiades i dissenyades pels mestres, tenint en
compte el context i les característiques del centre i dels alumnes.
Per una altra banda, es proposen materials i prototips d’activitats per a la seua implantació i
utilització a l’hora del pati.
Es considera que aquesta alternança entre les aules i la superfície del pati, ajudarà als
alumnes a prendre una actitud i una concepció del pati com a un espai educatiu més del
centre, que es completarà amb la estimulació de la imaginació i la creativitat i l’aplicació lliure
dels coneixements adquirits mitjançant els tallers, obtenint així una educació integral. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic 2015-2016
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess