Revisió bibliogràfica sobre la percepció que tenen els professors de les matemàtiques i com influeix en el procés d'ensenyament
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/97314
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Revisió bibliogràfica sobre la percepció que tenen els professors de les matemàtiques i com influeix en el procés d'ensenyamentAutoría
Tutor/Supervisor
García Castellar, RosaTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2016-07-20Editor
Universitat Jaume IResumen
En el present estudi s'intenta respondre a la pregunta: Quina és la percepció que tenen els professors de
les matemàtiques i com afecta al procés d'ensenyament? Segons dades oficials (Ministeri d'Educació,
Cultura ... [+]
En el present estudi s'intenta respondre a la pregunta: Quina és la percepció que tenen els professors de
les matemàtiques i com afecta al procés d'ensenyament? Segons dades oficials (Ministeri d'Educació,
Cultura i Esport, 2013) a Espanya la xifra de professors i mestres ascendeix a uns 650.000
professionals repartits entre l'escola pública, la privada i la concertada. El sistema educatiu està dividit
en diferents nivells i estan destinats a diferents grups de persones. La mitjana de tots els països
participants en TIMSS-matemàtiques 2011 (PIRLS-TIMSS, 2011) va ser de 491 punts. Espanya va
obtenir 482 punts, per sota de la mitjana de l'OCDE. Pel que es realitzarà un estudi de revisió
bibliogràfica amb la finalitat d'analitzar quina és la percepció que tenen els professors de les
matemàtiques i com afecta al procés d'ensenyament amb la finalitat de millorar aquests resultats.
Aquest estudi es centra en educació primària i més concretament en l'assignatura de matemàtiques. La
metodologia utilitzada ha estat la realització d'una revisió bibliogràfica mitjançant dues bases de
dades, ERIC i PubPsych. Una més enfocada des de l'àrea social i l'altra des de la psicologia. Els
resultats obtinguts en l'estudi mostren que els professors tenen una bona percepció de les
matemàtiques però que això no es veu reflectit en els resultats dels seus alumnes. En l'estudi s'intenta
donar resposta a aquest fet des de tres perspectives: La formació, l'experiència i els recursos. [-]
The present study attempts to answer the question What's the perception that teachers have about
mathematics and how it affects to the learning process? According to official data (Ministry of
Education, Culture and ... [+]
The present study attempts to answer the question What's the perception that teachers have about
mathematics and how it affects to the learning process? According to official data (Ministry of
Education, Culture and Sport, 2013) in Spain the number of teachers is about 650,000 professionals
distributed among public schools, private and concerted. The education system is divided into different
levels and are aimed at different groups of people. The average of all the countries participating in
TIMSS-2011 mathematics (TIMSS-PIRLS, 2011) was 491 points. Spain earned 482 points below the
OECD average. As will study literature review in order to analyze what is the perception of teachers of
mathematics and how it affects the learning process in order to improve these results. This study
focuses on primary education and more specifically in the mathematics. The methodology has been
conducting a literature review using two databases, PubPsych and ERIC. A more focused from the
social area and the other from psychology. The results obtained in the study show that teachers have a
good sense of mathematics but this is not reflected in the results of their students. The study attempts
to address this problem from three perspectives: Training, experience and resources. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball final de Grau en Psicologia. Codi: PS1048. Curs acadèmic 2015-2016
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Aparece en las colecciones
- Grau en Psicologia [1080]