Plantejament de les línies de l’Escola Nova en l’Educació Infantil a través de la literatura: La Pedagogia Waldorf: Una educació per a la vida
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Plantejament de les línies de l’Escola Nova en l’Educació Infantil a través de la literatura: La Pedagogia Waldorf: Una educació per a la vidaAutoría
Tutor/Supervisor
García Sanz, Ana Jesús; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2016-06-20Editor
Universitat Jaume IResumen
Francisco Giner de los Rios, creador de la Institució Lliure d’Ensenyament va lluitar per aconseguir
un gran canvi en l’educació d’aquella època. Així com Rudolf Steiner, interessat a donar un tomb
al sistema educatiu, ... [+]
Francisco Giner de los Rios, creador de la Institució Lliure d’Ensenyament va lluitar per aconseguir
un gran canvi en l’educació d’aquella època. Així com Rudolf Steiner, interessat a donar un tomb
al sistema educatiu, ja que defén una educació completament lliure per aconseguir formar éssers
humans lliures capaços de potenciar les seues capacitats. Ambdós coincideixen en la necessària
ajuda de tots els components del sistema educatiu per millorar l’educació.
En primer lloc, es parla dels principis metodològics de la ILE i la pedagogia Waldorf, dues
pedagogies distants en el temps però amb idees comunes.
A continuació, es fa una recopilació de l’extensió de la metodologia Waldorf arreu del món. Per
confirmar aquesta expansió disposem del relat d’una mestra d’un jardí d’infància de Kènia que
relata la seua experiència com a mestra en un centre on es porta a terme la pedagogia Waldorf de
Rudolf Steiner. Més endavant, es mostra un recull de materials audiovisuals per reflectir el dia a
dia en una aula d’un centre on s’aplica la metodologia Waldorf, on apareixen les activitats
quotidianes realitzades a l’escola, així com testimonis de pares, mares i mestres Waldorf sobre
aquesta pedagogia. Tot seguit, es realitza una comparativa entre les diferents pedagogies
existents al llarg del temps per observar les semblances i diferències entre aquestes pel que fa a
l’educació de l’infant.
Com a recapitulació, coneixerem el projecte educatiu de l’Associació Socio-Cultural Vent de
Llevant situada a la província de Castelló, concretament a Vila-real, municipi del País Valencià, de
la mà d’una de les persones que lluiten actualment per portar endavant aquest somni, la creació
d’una escola d’educació infantil on s’eduque seguint els principis metodològics de la pedagogia
Waldorf. [-]
Francisco Giner de los Ríos, founder of the Free Institution of Education, fought to achieve a big
change in education at that time. As Rudolf Steiner, he was interested in a reformation on the
educational system, ... [+]
Francisco Giner de los Ríos, founder of the Free Institution of Education, fought to achieve a big
change in education at that time. As Rudolf Steiner, he was interested in a reformation on the
educational system, because he defends a free education to educate completely free human
beings able to enhance their skills. Both agree on the necessary support of all components of the
education system to improve education.
First, the methodological principles of Waldorf education and ILE, are discussed two pedagogies
distant in time but with common ideas.
Secondly, there is a compilation of the extension of Waldorfs methodology worldwide. To confirm
this expansion, we have the story of a teacher of a kindergarten in Kenya who describes her
experience as a teacher in a school where Waldorf Rudolf Steiner’s pedagogy is being conducted.
Later, there is a collection of audiovisual materials to reflect the day to day in a classroom of a
school where Waldorf’s methodology is applied. The material shows everyday activities, which are
conducted in schools, as well as testimonials from Waldorf’s parents and teachers about this.
Then, a comparison between the different existing pedagogies over time to observe the similarities
and differences between them regarding the education of the child.
As a recap, we will know the educational project of the Socio-Cultural Association “Vent de
Llevant” located in the province of Castellon, particularly in Villarreal, Valencian municipality. There
the count on the support of the people currently struggling to carry out this dream, creating a
kindergarten school where education is based on following the methodological principles of
Waldorf’s pedagogs. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic 2015-2016
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: