Robòtica i aprenentatge interactiu
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Robòtica i aprenentatge interactiuAuthor (s)
Tutor/Supervisor
Valdeolivas Novella, María Gracia; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate
2016-07-19Publisher
Universitat Jaume IAbstract
En aquesta investigació es dóna a conèixer el procés de disseny d’una proposta pedagògica i
didàctica, expressada en una activitat tecnològica escolar, utilitzant la robòtica educativa per a
l’aprenentatge dels ... [+]
En aquesta investigació es dóna a conèixer el procés de disseny d’una proposta pedagògica i
didàctica, expressada en una activitat tecnològica escolar, utilitzant la robòtica educativa per a
l’aprenentatge dels operadors mecànics en estudiants de primària. Com a presentació es realitza
una reflexió i anàlisi dels precedents relacionats amb la Robòtica aplicada a l’Educació, agafant
com a elements d’anàlisis: teories d’aprenentatge, models pedagògics, aplicació del sistema
educatiu Wedo 2.0, estructura de l’activitat tecnològica escolar, entre altres aspectes. El resultat
d’aquest anàlisi permet presentar la proposta, la qual es troba fonamentada en els referents
teòrics següents: robòtica educativa, metodologia amb Wedo 2.0 i activitat tecnològica escolar,
són alguns d’ells. Aquesta proposició s’ha detallat, tenint cura de les necessitats i els interessos
dels estudiants, igual que les intencions establertes per a l’àrea. Es plantegen uns estàndards a
seguir per a la creació d’un robot/personatge que convida i acompanya als estudiants en el
desenvolupament de les activitats. Es mostren tres models d’activitats i de construcció realitzats
amb el material de LEGO; la primera correspon a la composició únicament del robot i les altres
dues fases, li afegeixen un nou component a aquest. Una incorpora un sensor de moviment i
l’altra, un sensor d’inclinació. Per a la seua construcció, es parteix de la teoria de l’aprenentatge
significatiu posant atenció a la robòtica educativa, concentrada en l’elaboració d’un robot, a part de
controlar la realització de l’activitat tecnològica escolar. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2015-2016
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: