El paper de la música en la gestió de les emocions durant l’educació primària
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
El paper de la música en la gestió de les emocions durant l’educació primàriaAutoria
Tutor/Supervisor
Porta, AmparoData de publicació
2016-06-20Editor
Universitat Jaume IResum
Establir una relació entre la música i les emocions de l’ésser humà és un fet que es considera
imprescindible per aconseguir un millor desenvolupament tant personal com mental en els xiquets
i xiquetes de les aules ... [+]
Establir una relació entre la música i les emocions de l’ésser humà és un fet que es considera
imprescindible per aconseguir un millor desenvolupament tant personal com mental en els xiquets
i xiquetes de les aules de primària.
El treball es desenvoluparà a partir de les recerques i reflexions de com s’ha desenvolupat el
concepte d’intel·ligència emocional al llarg del temps, i com es considera que una persona és
emocionalment intel·ligent. Treballar les emocions pot semblar un aspecte poc seriós però, res
més lluny de la realitat. Les emocions abasten un sector molt ampli al nostre cervell i per tant és
important treballar-les i conèixer-les. Però en aquest TFG no es farà èmfasi en les emocions tal
com les coneguem: tristesa, alegria, enuig, enyorança... sinó més bé aquells comportaments que
també entren a formar part dels processos emocionals com l’autocontrol, la reflexió, la motivació,
l’autoconeixement o les habilitats comunicatives. Tots aquells elements que influiran en la vida
dels alumnes i que requeriran per part d’ells una gran intel·ligència (emocionalment parlant).
Per tant, l’objectiu és aconseguir el màxim d’informació arran de la problemàtica per fer una
posada en comú del que diuen els experts del tema, tant a favor com en contra d’aquesta nova
forma d’educació: l’educació emocional, que en aquest cas serà l’educació emocional musical.
El que es vol demostrar és la perfecta capacitació de la música i l’aula de música per treballar i
desenvolupar en l’alumnat una intel·ligència emocional que els facin ser éssers més
desenvolupats des del punt de vista cognitiu i emocional. [-]
Paraules clau / Matèries
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | Educación primaria | Enseñanza de la música | Inteligencia musical | Inteligencia emocional | Ensenyament primari | Música | Ensenyament | Intel·ligència emocional | Emocions
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs: 2015/2016
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess