Estratègies metodològiques per al text lliure
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
Estratègies metodològiques per al text lliureAutoria
Tutor/Supervisor
Mallén Fortanet, DoloresTutor/Supervisor; Universitat.Departament
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2015-07-08Editor
Universitat Jaume IResum
La idea principal d’aquest treball teòric-pràctic és ressaltar la importància de l’expressió escrita
amb l’alumnat de primària. Per a això, he investigat diverses tècniques per promoure el text lliure
amb nens i ... [+]
La idea principal d’aquest treball teòric-pràctic és ressaltar la importància de l’expressió escrita
amb l’alumnat de primària. Per a això, he investigat diverses tècniques per promoure el text lliure
amb nens i nenes de segon cicle de primària del quart curs. S´ha estudiat les diferents formes de
fomentar-la a partir de la creació d’activitats relacionades amb la manifestació escrita. Per a arribar
a aquestes destreses m’he endinsat en la pedagogia de C.Freinet, i junt al meu tutor supervisor de
pràctiques, Mario Viché, ha sigut aplicada a l’aula durant les meues pràctiques al CEIP Juan
Carlos I d’Almenara.
Durant la meva estada al col·legi vaig dur a terme diverses unitats didàctiques on s’aplicaren
tècniques d'escriptura per realitzar unes tècniques d’escriptura. Hem incitat a l’alumnat a escriure
tant en la llibreta amb llapis com amb les noves tecnologies impulsant recursos innovadors. Les
històries han sigut individuals, per parelles i col·lectives, sempre obtenint un molt bon resultat.
He gaudit amb les històries que dia rere dia han anat escrivint, i es podrà comprovar amb els
resultats d’aquest projecte. Amb els textos lliures l’alumnat s’expressa i comunica tot allò que li
inquieta, o que li agrada.
Els seus textos reflexen una imaginació, que hi ha que despertar i activar-la. Com diu un proverbi
anònim "La imaginació és el llapis amb que el xiquet pinta les seves millors aventures", i això és el
que amb aquest projecte i amb la pràctica d’ell, hem treballat, amb l’explotació de la imaginació i
del que volen dir els més menuts i menudes. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2014-2015
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: