Una seqüència didàctica: Llegim i fem contes
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Una seqüència didàctica: Llegim i fem contesAuthor (s)
Tutor/Supervisor
Ferrer Ripollés, María MontserratTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate
2015-06-18Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El treball que es presenta a continuació té com a objectiu final l'elaboració d'un conte. Per arribar a la creació d'aquest realitzarem, en primer lloc, un treball d'investigació al voltant de la problemàtica que ... [+]
El treball que es presenta a continuació té com a objectiu final l'elaboració d'un conte. Per arribar a la creació d'aquest realitzarem, en primer lloc, un treball d'investigació al voltant de la problemàtica que trobem als llibres de texts de llengües (valencià i castellà, en el nostre cas) com és la poca importància que se li dóna a la reflexió gramatical, l'estructura de les unitats didàctiques i que a totes les llengües s'ensenyen els mateixos continguts. També investiguem les diferents habilitats lingüístiques (comprensió lectora, expressió escrita i expressió oral) i la reflexió gramatical, que són necessàries per a poder comprendre quins són els sabers més importants a treballar en el nostre projecte.
I, en segon lloc, presentem la nostra proposta didàctica, on mostrem el procés que creiem més adequat per a arribar a la realització d'un conte. Començant sempre amb activitats pràctiques i motivadores, i després, exposant la teoria, per tal que els alumnes reconeguen el que acaben de descobrir. Amb aquesta proposta innovadora volem que els alumnes manipulen i estiguen en contacte amb el seu ús lingüístic, fent que ells mateixos creen els seus propis esquemes mentals i després, reforçant-los amb la teoria que se'ls ofereix.
En resum, volem que els alumnes aprenguen la llengua de forma dinàmica, posant en pràctica els continguts treballats, aplicant-ho a situacions de la vida quotidiana, com és contar les seues històries i, com a conclusió, crear un conte. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2014-2015
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: