Musicoteràpia i TDAH en Educació Infantil
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Musicoteràpia i TDAH en Educació InfantilAutoria
Tutor/Supervisor
Palomar Lorente, RafaelTutor/Supervisor; Universitat.Departament
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2015-07-07Editor
Universitat Jaume IResum
Aquest és un Treball de Fi de Grau en Mestre/a d’Educació Infantil confeccionat per a treballar el TDAH a partir de la musicoteràpia. L’objectiu principal és proporcionar les ferramentes necessàries a docents o futurs ... [+]
Aquest és un Treball de Fi de Grau en Mestre/a d’Educació Infantil confeccionat per a treballar el TDAH a partir de la musicoteràpia. L’objectiu principal és proporcionar les ferramentes necessàries a docents o futurs docents que es troben desorientats al intentar ajudar a xiquets amb TDAH. En aquest treball s’explica fonamentalment què és la musicoteràpia, què és el TDAH, i com poder abordar-lo a partir d’aquesta tècnica. El mestre/a que decidisca consultar aquest treball -o inclús el pare o mare- observarà que es pretén que els xiquets amb aquest trastorn milloren la seua conducta, la comunicació, augmenten l’autoestima i el control de la situació, entre altres.
El treball ha consistit en fer una recerca teòrica de la informació que hi ha fins a l’actualitat sobre aquesta problemàtica (consultar llibres, articles, pàgines web,...) i en l’observació de la millora de dos xiquets -un amb TDA i l’altre amb TDAH- després de diverses sessions aplicant la musicoteràpia.
La conclusió més important a la que he arribat ha sigut que no és necessari medicar a aquests xiquets ja que existeixen altres alternatives com per exemple la musicoteràpia, on no es perjudica la salut del pacient i es treballa de manera molt natural i motivadora. I a més els xiquets milloren sense adonar-se’n. L’esforç que requereix per part del docent aquesta metodologia és temps, dedicació, paciència i positivitat. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball de Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic 2014-2015
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess