Emotional Politics on Facebook. An Exploratory Study of Podemos’ Discourse during the European Election Campaign 2014.
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Título
Emotional Politics on Facebook. An Exploratory Study of Podemos’ Discourse during the European Election Campaign 2014.Fecha de publicación
2015Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articlePalabras clave / Materias
Resumen
The results of the European elections 2014 in Spain were characterized by the outstanding
rise of a new party, Podemos, which obtained five seats in the European Parliament,
despite being founded few months before ... [+]
The results of the European elections 2014 in Spain were characterized by the outstanding
rise of a new party, Podemos, which obtained five seats in the European Parliament,
despite being founded few months before the elections. The present study analyzes both
the content and the presence of emotions in Podemos’ discourse on Facebook during the
European electoral campaign. In particular, the affective content of both the party’s discourse
and the comments of its followers will be analyzed through a pragmatic linguistic
approach applied to a corpus of 163 posts and 215 followers’ comments. Results show an
insistence on positive emotions in the party’s discourse and a prevalence of negative emotions
in the comments of the citizens. [-]
Los resultados en España de las elecciones al Parlamento Europeo de 2014 se caracterizaron
por el surgimiento de un nuevo partido, Podemos, que, a pesar de haber sido fundado
pocos meses antes de las elecciones, ... [+]
Los resultados en España de las elecciones al Parlamento Europeo de 2014 se caracterizaron
por el surgimiento de un nuevo partido, Podemos, que, a pesar de haber sido fundado
pocos meses antes de las elecciones, obtuvo cinco escaños en el Parlamento Europeo.
En este trabajo analizamos el contenido y la presencia de emociones en el discurso de
Podemos en Facebook durante la campaña electoral europea. Concretamente, se analiza el
contenido afectivo del discurso del partido y de los comentarios de sus seguidores mediante
una aproximación lingüística pragmática aplicada a 163 posts y 215 comentarios. Los resultados muestran una insistencia en emociones positivas por parte del partido y una
prevalencia de emociones negativas en los comentarios de los internautas. [-]
Publicado en
RECERCA. Revista de pensament i anàlisi Nº 17Derechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
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- Recerca_2015_núm.17 [11]