Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorCasero Ripollés, Andreu
dc.contributor.authorOliver Campos, Dolores
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Ciències de la Comunicació
dc.date.accessioned2016-01-28T10:06:15Z
dc.date.available2016-01-28T10:06:15Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/147065
dc.descriptionTreball Final de Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació (Pla 2013). Codi: SAZ052. Curs: 2014/2015ca_CA
dc.description.abstractLa marca d’autor és el segell d’identitat dels vídeos de producció pròpia publicats en els cibermitjans espanyols. El periodista determina la manera en què el contingut arriba a l’usuari i es diferencia de la resta de productors de peces audiovisuals amb la seua empremta personal. Els usuaris, davant la massificació d’informació en la xarxa, busquen, segueixen i premien aquell periodistaautor que els conta els fets de la manera més peculiar. Esta investigació analitza 605 vídeos publicats en e lmundo.es , e lpais.com i lasprovincias.es, amb una metodologia quantitativa, que refrenda esta teoria. S’ha triat els dos mitjans amb més usuaris, segons les dades de l’EGM, i el diari degà a la Comunitat Valenciana. Representen una mostra de l’espectre dels mitjans de comunicació nacionals, que han fet el trànsit de l’analògic al digital. L’estudi constata que amb la incorporació de les noves generacions de periodistes s’ha generalitzat la presència del v ideo journalist a les redaccions. És ja habitual que els periodistes siguen competents en tot el procés de producció dels vídeos: des de la gravació a la redacció o muntatge. No obstant això, el paradigma VJ no es compleix al 100% en els mitjans espanyols ja que els vídeos més complexos s’elaboren en equip. En el treball conjunt d’un vídeo sempre hi ha un professional que assumeix el rol de líder del grup i és qui li dona el seu caràcter propi. Marca l’autoria, que després busca l’usuari en el web per a informarse i que es tradueix en seguidors habituals, que ventilen el treball del “seu periodista” a les xarxes socials. Esta investigació demostra que als diaris conviuen en l’actualitat tres perfils professionals d’acord amb les funcions que assumeixen en la producció dels vídeos destinats al cibermitjà: el continuista analògic, el migrant digital parcial i el ciberperiodista pur. Els mitjans de comunicació, ofegats pels efectes de la triple crisi que pateixen (econòmica, del sector i de credibilitat), busquen estratègies per a sobreviure en la xarxa i fer negoci de la informació. En este punt, es recolzen en el periodista i en la seua marca per a traçar la tàctica de publicació.ca_CA
dc.description.abstractThe author's mark is the hallmark of selfproduced videos social media published in Spanish. Journalist determines how the content reaches the user and differs from other producers of audiovisual works with his personal imprint. The users, before the mass of information in the network, look, and click on that journalistauthor tells the facts in the most peculiar. This research analyzes published in e lmundo.es 605, and e lpais.com and lasprovincias.e s with a quantitative methodology that endorse this theory. Has chosen two means more users, according to data from the EGM, and the newspaper Dean Valencia. They represent a sample spectrum of national media, who have made the transit from analogue to digital. The study found that the incorporation of new generations of journalists is widespread presence of video journalist in the newsroom. It is now common for journalists to be competent in the process of video production, from writing to recording or editing. However, the paradigm VJ not comply 100% in the Spanish media as the videos are produced in the most complex equipment. In a video work together there is always a professional who assumes the role of group leader and it is he who gives his own character. Mark authorship, which looks after the user on the web for information and that translates into regular fans that ventilate the work of "its journalist" in social networks. This research shows that newspapers live today three profiles according to the functions they assume in the production of videos aimed at cybermedium: the continuity analog, digital migrant partial cyberjournalist and pure. The media, stifled by the effects of the triple crisis suffered (economic, sector and credibility) seek strategies to survive in the network and make business information. At this point, rest on the journalist and his brand to trace the tactic of publication.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectMàster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicacióca_CA
dc.subjectMáster Universitario en Nuevas Tendencias y Procesos de Innovación en Comunicaciónca_CA
dc.subjectMaster’s Degree in New Trends and Innovation Processes in Communicationca_CA
dc.subjectPeriodista digitalca_CA
dc.subjectCibermediosca_CA
dc.subjectVídeoca_CA
dc.subjectComunicación audiovisualca_CA
dc.subject.otherPremsa electrònicaca_CA
dc.subject.otherComunicació audiovisualca_CA
dc.subject.otherPeriodistesca_CA
dc.titleEl periodista-autor als vídeos dels cibermitjans espanyols : els casos de elmundo.es, elpais.com i lasprovincias.esca_CA
dc.title.alternativeAuthored Journalists within the videos produced by the Spanish Social media : The case study of elmundo.es , elpais.com and lasprovincias.es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Postgradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem