Programa d’intel·ligència emocional per al professorat de Serveis a la Comunitat en el cicle formatiu de Tècnic Superior en Promoció i Igualtat de Gènere
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/76946
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Programa d’intel·ligència emocional per al professorat de Serveis a la Comunitat en el cicle formatiu de Tècnic Superior en Promoció i Igualtat de GènereAuthor (s)
Tutor/Supervisor
Zacarés Pamblanco, AmparoTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i ArtDate
2015-11-05Publisher
Universitat Jaume IAbstract
L’educació emocional té com a objectiu el desenvolupament de competències
emocionals, és a dir, coneixements, capacitats, habilitats i actituds necessàries per a
prendre consciència, comprendre, expressar i regular ... [+]
L’educació emocional té com a objectiu el desenvolupament de competències
emocionals, és a dir, coneixements, capacitats, habilitats i actituds necessàries per a
prendre consciència, comprendre, expressar i regular de manera apropiada els fets
emocionals que ocorreixen en la vida quotidiana.
L'informe a la UNESCO de la Comissió Internacional sobre Educació per al Segle
XXI - Educació: hi ha un tresor amagat a dins-, conegut com Informe Delors, recull i
analitza els reptes que té plantejats l'educació en el nou segle. Delors, president de
la Comissió, assenyala quatre pilars per a l'educació del futur: aprendre a fer,
aprendre a ser, aprendre a conèixer i aprendre a conviure. Pilars cada vegada més
importants en el sistema educatiu en general i en la formació professional en
particular, sobretot en la família de Serveis Socioculturals i a la Comunitat pel seu
impacte social on s'enmarca el nou cicle de grau superior de Promoció i Igualtat de
Gènere.
L’estratègia d'aquest treball és la formació emocional del professorat d'aquest cicle.
Es tracta d' una inversió de present i de futur, ja que suposa un efecte multiplicador
en els resultats esperats doncs, aquest programa pretén formar al al professorat tècnic
del mòdul de Prevenció de Violència de Gènere de l'especialitat de Serveis a la
Comunitat en educació emocional per establir un model d’intervenció educativa per
als futurs promotors i promotores d'igualtat de gènere. L'alumnat adquirirà
ferramentes per evitar o reduir la incidència de la violència masclista que aplicarà
amb els usuàris i usuàries que aquest tècnic atenga en el futur. A més de poder-ho
aplicar en la seua vida personal i així s'iniciarà el principi d'un treball en xarxa que
creixerà dia a dia. [-]
The emotional education has as a objective the development of emotional
competitions, that is to say, knowledges, capacities, skills and necessary attitudes to
take consciousness, comprise, express and regulate of ... [+]
The emotional education has as a objective the development of emotional
competitions, that is to say, knowledges, capacities, skills and necessary attitudes to
take consciousness, comprise, express and regulate of appropriate way the
emotional facts that happen in the daily life.
The report to the UNESCO of the International Commission on Education for the 21st
century - Education: there is a treasure hid in-, known like Report Delors, collect and
analyses the challenges that has posed the education in the new century. Delors,
president of the Commission, identified four pillars for the education of the future:
learn to do, learn to be, learn to know and learn to coexist. Pillars increasingly
important in the educational system in general and in the professional formation in
particular, especially in the family of Social Services for his social impact. This studies
are senior technical Promotion and Equality of Gender.
The objective of this work is the emotional formation of the teacher of this studies. It
treats of an investment of present and of future, since it supposes an effect multiplier
in the results expected then, this program pretends to form to the teacher technician
of the subject of Prevention of Violence of Gender of the speciality of Social Services
in emotional education to establish a model of educational intervention for the future
promoters of equality of gender. The students will learn to used tool to avoid or
reduce the incidence of the male chauvinistic violence that will apply in the future job.
In addition to be able to apply it in his personal life and like this will begin a
networking that will grow day in day out. [-]
El objetivo de la educación emocional es el desarrollo de competencias
emocionales, es decir, conocimientos, capacidades, habilidades y actitudes
necesarias para tomar conciencia, comprender, expresar y regular de ... [+]
El objetivo de la educación emocional es el desarrollo de competencias
emocionales, es decir, conocimientos, capacidades, habilidades y actitudes
necesarias para tomar conciencia, comprender, expresar y regular de manera
apropiada los hechos emocionales que ocurren en la vida cotidiana.
El informe a la UNESCO de la Comisión Internacional sobre Educación para el Siglo
XXI - Educación: hay un tesoro escondido adentro-, conocido como Informe Delors,
recoge y analiza los retos que tiene planteados la educación en el nuevo siglo.
Delors, presidente de la Comisión, señala cuatro pilares para la educación del futuro:
aprender a hacer, aprender a ser, aprender a conocer y aprender a convivir. Pilares
cada vez más importantes en el sistema educativo en general y en la formación
profesional en particular, sobre todo en la familia de Servicios Socioculturales y en la
Comunidad por su impacto social donde se ubica el nuevo ciclo de grado superior de
Promoción e Igualdad de Género.
La estrategia de este trabajo es la formación emocional del profesorado de este
ciclo. Se trata de una inversión de presente y de futuro, puesto que supone un efecto
multiplicador en los resultados esperados pues, este programa pretende formar al
profesorado técnico del módulo de Prevención de Violencia de Género de la
especialidad de Servicios en la Comunidad en educación emocional para establecer
un modelo de intervención educativa para los futuros promotores y promotoras de
igualdad de género. El alumnado adquirirá herramientas para evitar o reducir la
incidencia de la violencia machista que aplicará con los usuarios y usuarias que este
técnico atenderá en el futuro. Además de poderlo aplicar en su vida personal y así se
iniciará el principio de un trabajo en red que crecerá día a día en nuestra sociedad. [-]
Subject
Màster Universitari en Investigació Aplicada en Estudis Feministes, de Gènere i Ciutadania | Máster Universitario en Investigación Aplicada en Estudios Feministas, de Género y Ciudadanía | Master's Degree in Applied Research in Feminist, Gender and Citizenship Studies | Intel·ligència Emocional | Professorat Serveis a la Comunitat | Promoció i Igualtat de gènere | Educació emocional | Emotional Intelligence | Teacher for Social Service | Promotion and Equality of gender | Emotional education
Description
Treball de Final de Universitari en Investigació Aplicada en Estudis Feministes, de Gènere i Ciutadania (Pla de 2013). Codi: SBH023. Curs acadèmic 2014-2015
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess