Aprenentatge basat en projectes en la Informàtica
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Aprenentatge basat en projectes en la InformàticaAutoria
Tutor/Supervisor
Canales Leiva, JoaquimTutor/Supervisor; Universitat.Departament
Universitat Jaume I. Departament d'Enginyeria Mecànica i ConstruccióData de publicació
2015-11-19Editor
Universitat Jaume IResum
Aquest Treball de Fi de Màster es basa en la pràctica docent i la investigació realitzades durant el Pràcticum realitzat a l’IES Penyagolosa durant el curs 2014-2015 i es centra en l’àmbit de millora educativa. Aquest ... [+]
Aquest Treball de Fi de Màster es basa en la pràctica docent i la investigació realitzades durant el Pràcticum realitzat a l’IES Penyagolosa durant el curs 2014-2015 i es centra en l’àmbit de millora educativa. Aquest projecte d’investigació-acció aborda el problema de la falta de motivació i d’interès en l’alumnat d’Informàtica a través d’un canvi de metodologia.
Els alumnes es troben amb molts elements capaços de distreure’ls tant fora com dins de l’aula i aquestes possibles distraccions es multipliquen a l’aula d’informàtica ja que, per als alumnes, tindre un ordinador davant amb connexió a Internet on poder buscar qualsevol cosa del seu interès és d’allò més temptador. A més, la mecànica d’unes classes on tots han de seguir el mateix ritme tot i que hi ha gent amb distints coneixements i destreses informàtiques fa que els alumnes de nivell baix es queden darrere i es desmotiven i els alumnes avançats perden l’interès per les classes. Degut a açò, hem observat que els alumnes tenen moments de desconnexió i deixen de fer la feina de classe per a dedicar-se a perdre el temps jugant, veient vídeos o navegant per la xarxa i es pretén tractar de corregir-ho.
Per abordar aquesta problemàtica, es proposa canviar la metodologia utilitzada a classe tradicionalment i adoptar una metodologia d’aprenentatge basada en projectes al que s’incorporaran altres elements innovadors, dins les possibilitats d’una assignatura com la informàtica, per tal de fer les classes més atractives i despertaren els alumnes l’interès més enllà d’aprovar l’assignatura.
Per tractar d’augmentar aquesta atracció, s’han refet tots els continguts des de zero i se’ls ha deixat accessible tot el material al Moodle de l’assignatura mitjançant un paquet realitzat amb eXe Learning. A açò s’incorporaran ferramentes de la Web 2.0 com qüestionaris online, blogs, vídeo-tutorials i activitats interactives descarregades del portal Mestre@casa. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | Informàtica | aprenentatge basat en projectes | investigació-acció | innovació
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP129. Curs acadèmic: 2014-2015
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess