Perillen les ciències?
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Perillen les ciències?Autoría
Tutor/Supervisor
Meseguer Costa, SergioTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament de Ciències Agràries i del Medi NaturalFecha de publicación
2015-11-20Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest treball s’emmarca dins de la modalitat d’investigació educativa, en la qual es pretén validar, de forma empírica, una sèrie de teories i arguments estudiades.
Aquest estudi es porta terme a l’IES Bovalar de ... [+]
Aquest treball s’emmarca dins de la modalitat d’investigació educativa, en la qual es pretén validar, de forma empírica, una sèrie de teories i arguments estudiades.
Aquest estudi es porta terme a l’IES Bovalar de Castelló i es realitza a un total de 189 estudiants d’edats compreses entre els 12 i els 19 anys. Els alumnes han contestat una enquesta on expressaven la seua opinió sobre les classes i les professions científiques actuals. S’ha seguit un model d’enquesta que realitzà l’Organització d’Estats Iberoamericans per a l’educació, la ciència i la cultura durant els anys 2008 a 2010 que tenia com a objectiu principal el mateix que tenim en aquesta investigació: obtenir un panorama de la situació sobre la percepció que tenen els estudiants de les professions científiques i tecnològiques. A més a més, també volem conèixer quin és el grau d’aportació d’aquestes matèries científiques als diferents àmbits de vida.
Els resultats demostren com els alumnes reconeixen que les ciències són molt importants per a la nostra societat; però, en canvi, la gran majoria no aposta per una professió científica per al seu futur laboral. Les ciències de la salut són les més demandades pels estudiants i les ciències pures les que menys els atrauen. Hi ha una gran diferència de gustos entre nois i noies.
Si analitzem les dades dels alumnes que volen continuar els seus estudis en la rama de les ciències, als quals anomenen alumnes amb vocació científica, trobem clares diferències quant a respostes positives i millors qualificacions.
Finalment, també s’analitza la gran influència que presenta el professorat per a l’alumne en aquesta etapa formativa, i que, junt amb els pares, constitueix un gran vincle d’unió en aquestes edats [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball de Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP126. Curs acadèmic 2014-2015
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: