El treball de les emocions a partir de la dansa en educació infantil
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
El treball de les emocions a partir de la dansa en educació infantilAuthor (s)
Tutor/Supervisor
Gil Gómez, JesúsTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate
2015-07-07Publisher
Universitat Jaume IAbstract
En l’actualitat les emocions juguen un paper molt important en els xiquets i xiquetes, tant en la vida diària com en l’escola, ja que aquests dos àmbits influencien directament sobre ells. Des de l’educació s’intenta ... [+]
En l’actualitat les emocions juguen un paper molt important en els xiquets i xiquetes, tant en la vida diària com en l’escola, ja que aquests dos àmbits influencien directament sobre ells. Des de l’educació s’intenta que afavorisca el desenvolupament integral de l’alumnat, incloent tant la part més cognitiva, física, lingüística, moral com l'afectiva i emocional. Observant la importància de les emocions en quant a la construcció de la nostra personalitat i la interacció social, aquest serà el tema principal del treball, on es treballaran les tres emocions bàsiques per a l’alumnat d’infantil (alegria, tristesa i enuig) amb la dansa, una forma d’expressió corporal que afavorirà l’enteniment d’aquestes. S’ha aplicat un programa d’intervenció per a treballar les emocions a partir de la dansa, fent sorgir aquestes tant en els mateixos jocs, com en les situacions que es poden donar en les diferents sessions.
La finalitat del treball és fer conscients als xiquets i xiquetes de les seues pròpies emocions, realitzant activitats lúdiques on es desenvolupi tant el llenguatge verbal com el no verbal. També durant aquest procés, es treballarà la regulació emocional, factor molt important per a la incorporació dels xiquets i xiquetes en la societat. Aquesta regulació afecta a les conductes disruptives que sorgeixen en l’àmbit educatiu, intentant la disminució o desaparició a través de l’aplicació d’un programa d’intervenció basat en la dansa. [-]
Subject
Description
Treball de Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: 1040. Curs acadèmic 2014-2015
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess