Resolució d'activitats geomètriques a través de la manipulació en xiquets amb TEA grau 1
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Resolució d'activitats geomètriques a través de la manipulació en xiquets amb TEA grau 1Autoría
Tutor/Supervisor
Ventura Campos, NoeliaFecha de publicación
2015-07-07Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest Treball Final de Grau exposa una experiència d’aprenentatge servei des de l’àrea de
didàctica de les Matemàtiques. En la seua aplicació està involucrada una xiqueta amb Trastorn
d’Espectre Autista de grau 1 ... [+]
Aquest Treball Final de Grau exposa una experiència d’aprenentatge servei des de l’àrea de
didàctica de les Matemàtiques. En la seua aplicació està involucrada una xiqueta amb Trastorn
d’Espectre Autista de grau 1 de sisè de Primària intervinguda mitjançant sessions pràctiques en
l’Associació d’Àsperger de Castelló. L'aplicació d'aquesta metodologia consisteix en el disseny de
materials manipulatius en l’àrea de la geometria amb l’objectiu de millorar la comprensió dels
continguts considerant com a base important els jocs i recursos lúdics perquè aporten diversió. Es
parteix de les bases teòriques d’autors per iniciar-se en aquest treball. Per tant, amb materials
didàctics, es pretén introduir conceptes geomètrics i motivar a la xiqueta en les matemàtiques.
Aquest treball, parteix dels coneixements geomètrics previs de la xiqueta avaluats abans de la
intervenció amb els materials manipulatius. Aquesta va durar 12 setmanes. Els resultats obtinguts
mostren que la manipulació millora la capacitat de comprensió, on s’observa una capacitat de
resposta ràpida i eficaç en la resolució de problemes. A més, utilitza de manera correcta i adequada
les nocions geomètriques, així com la representació en el paper. Comprèn i interpreta nocions
geomètriques presents en contextos reals, relacionats amb formes geomètriques de l’entorn. Per
tant, associa les nocions teòriques i pràctiques estudiades amb contextos quotidians. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2014-2015
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess