El valor del reciclatge a l’aula com a base de l’educació ambiental
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
El valor del reciclatge a l’aula com a base de l’educació ambientalAutoría
Tutor/Supervisor
Ramiro Roca, Enric; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2015-07-02Editor
Universitat Jaume IResumen
L’objectiu fonamental de l’educació primària és educar i preparar per a la vida. Una vida que
tothom desenvolupa en un entorn, el qual volem que siga el millor possible.
Al sistema educatiu cal aprendre una educació ... [+]
L’objectiu fonamental de l’educació primària és educar i preparar per a la vida. Una vida que
tothom desenvolupa en un entorn, el qual volem que siga el millor possible.
Al sistema educatiu cal aprendre una educació ambiental, que cal entendre com un procés
pedagògic, dinàmic i participatiu. Aquest és un tema transversal, és a dir, es pot treballar en totes
les àrees curriculars, i la seua finalitat és donar una comprensió bàsica del medi ambient, saber
quina és la seua problemàtica per tal d’adquirir una major sensibilitat i concienciació sobre aquest
medi i dels problemes que l’afecten. A més a més, també pretén que l’alumnat adquirisca
aptituds necesàries per resoldre problemes ambientals. Així, l’aptitud o hàbit principal que
l’alumnat de primària ha d’adquirir és el reciclatge dels residus, uns residus que a les aules es
generen i que caldrà intentar reduir el seu consum, aprendre a donar-li altres usos i també a
saber que fer amb ells una vegada que ja no ens siguen d’utilitat.
El reciclatge deu ser el punt de partida, el primer aprenetatge que s’ha de treballar en l’educació
ambiental, amb l’objectiu d’aconseguir poc a poc un desenvolupament sostenible que respecte el
medi ambient. A l’aula caldrà treballar-lo a través d’una regla molt senzilla però efectiva, la regla
de les tres erres, a més d’aprendre els beneficis i avantatges que suposa aquesta tasca per al
medi ambient. h
És un tema que ofereix l’oportunitat d’associar l’àmbit escolar, amb el familiar i el social, que
podem i devem aplicar en la nostra vida diària i que ens beneficia a nosaltres en la nostra vida i
repercuteix possitivament a la societat i al món en general [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2014-2015
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess