Treball de camp sobre un cas amb trastorn de la comunicació social (TCS)
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Treball de camp sobre un cas amb trastorn de la comunicació social (TCS)Author (s)
Tutor/Supervisor
Palmer Compañ, Maria JosepTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate
2015Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Aquest és un Treball de Camp sobre un cas concret, un alumne de quatre anys, amb Trastorn de la Comunicació Social (TCS). L’objectiu és conèixer amb profunditat la situació real que viu l’alumne, observar-lo i anali ... [+]
Aquest és un Treball de Camp sobre un cas concret, un alumne de quatre anys, amb Trastorn de la Comunicació Social (TCS). L’objectiu és conèixer amb profunditat la situació real que viu l’alumne, observar-lo i analitzar-lo per descobrir les dificultats que presenta. En funció d’aquestes, dissenyar activitats, finalitat de les quals és millorar les competències comunicatives de l’alumne i les seues pautes de comportament.
Per portar a cap aquesta investigació, s’ha recollit informació sobre el TCS, creant així un marc teòric; complementat per l’exposició de la realitat educativa de l’alumne a l’aula. Després, amb el registre d’observació, s’han detectat les dificultats del xiquet relacionades amb l’ús del llenguatge. El disseny d’activitats, ha tingut la finalitat de treballar aquests dèficits, reforçats també per les especialistes. Després de la posada en pràctica de les activitats, s’han registrat els canvis; o no, produïts. La majoria d’ítems s’han vist millorats, encara que altres s’han mantingut igual.
Com a futura mestra d’Educació Infantil, ensenyaré a un alumnat divers, entre el qual segur que hi ha NEE. Hauré d’informar-me i actualitzar-me de forma seguida, per ser capaç, com a tutora responsable, de detectar dificultats presentades pels meus alumnes i, així, junt al Servei Psicopedagògic de Centre (SPC), dissenyar la millor intervenció educativa i poder optimitzar el desenvolupament. [-]
This field work is a study on a specific case: a four-year old student who suffers from Social Communication Disorder (SCD). The aim is to know in depth the actual situation of the student, observing and analysing him ... [+]
This field work is a study on a specific case: a four-year old student who suffers from Social Communication Disorder (SCD). The aim is to know in depth the actual situation of the student, observing and analysing him to find the difficulties he has. The activities must be designed depending on the student's difficulties. Our goal is that he improves his communication skills and his behaviour patterns.
To carry out this research is necessary to collect information about the SCD to create a theoretical framework; complemented by exposing the student's educational reality in classroom. Then, through the observation record, they have detected the child's difficulties related to the use of language. The design of activities has been the purpose of working these deficits, which have been reinforced by the work of the specialists. Changes have occurred, or not, after the implementation of the activities. Most items have improved, although there are others which have no improvement.
As a future teacher of early childhood education, I will teach a diverse student body from which there will surely be people with Special Educational Needs. I will have to inform and update myself constantly to be able, as a tutor responsible, to detect difficulties presented by my students. So I will be able to design, next to the Education Service Center, the best educational procedure and providing a help adapted to his characteristics to optimize his development. [-]
Subject
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | Trastorno de la Comunicación Social (TCS) | Intervención en el aula | Competéncias comunicativas | Communicative disorders | Social skills in children | Trastorns de la comunicació | Intervenció educativa | Habilitats socials en els infants
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MP1040. Curs: 2014/2015
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess