comunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8015
comunitat-uji-handle3:10234/8621
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACION
Abstract
The goal of the present paper is to provide a discourse-based
teaching approach for the integration of the speech act of apologies from
a communicative perspective. In so doing, special attention is paid ... [+]
The goal of the present paper is to provide a discourse-based
teaching approach for the integration of the speech act of apologies from
a communicative perspective. In so doing, special attention is paid to how
sociocultural norms affect language use. The rationale behind the selection
of this speech act is based on the fact that the realisation of this pragmatic
aspect might be complex for learners of English as a Second/Foreign
Language (SL/FL) not only when selecting appropriate utterances, but
also in assessing what an offense involves and its severity (Bergman and
Kasper, 1993). Taking these aspects into account, this paper provides first
a review of politeness theory, then, a description of the speech act under
investigation is presented, and finally, pedagogical implications regarding
the integration of apologies in the second/foreign language classroom are
suggested. [-]
El objetivo de este trabajo es presentar un enfoque instructivo
desde una perspectiva discursiva para la integración del acto de habla
de la disculpa desde una perspectiva comunicativa. De este ... [+]
El objetivo de este trabajo es presentar un enfoque instructivo
desde una perspectiva discursiva para la integración del acto de habla
de la disculpa desde una perspectiva comunicativa. De este modo, se da
especial atención a cómo las normas socioculturales afectan al uso del
lenguaje. Se ha seleccionado este acto de habla puesto que su realización
podría ser compleja para los estudiantes de inglés como segunda
lengua/lengua extranjera (SL/LE) no sólo en la selección de estrategias
apropiadas, sino también en cuanto a la evaluación de lo que una ofensa
implica y cuál es su severidad (Bergman y Kasper, 1993). Teniendo en
cuenta los aspectos mencionados, este trabajo presenta en primer lugar
una revisión de la teoría de la cortesía, en segundo lugar, una descripción
del acto de habla objeto de estudio, y finalmente se proponen sugerencias
pedagógicas respecto a la integración de disculpas en el aula de segundas
lenguas/lenguas extranjeras. [-]
Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess