“Aprenem jugant als jocs tradicionals” : aplicació en Educació Infantil de l’Aprenentatge-Servei per a la seua recuperació.
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
“Aprenem jugant als jocs tradicionals” : aplicació en Educació Infantil de l’Aprenentatge-Servei per a la seua recuperació.Autoría
Tutor/Supervisor
Gil Gómez, JesúsTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2015Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest estudi té com a objectius recuperar els jocs tradicionals de la població d’Onda i
crear hàbits nous de joc en els més menuts aplicant la metodologia de l’Aprenentatge-Servei. Amb
aquesta proposta es pretén ... [+]
Aquest estudi té com a objectius recuperar els jocs tradicionals de la població d’Onda i
crear hàbits nous de joc en els més menuts aplicant la metodologia de l’Aprenentatge-Servei. Amb
aquesta proposta es pretén un aprenentatge al mateix temps que s’ofereix un benefici social a la
comunitat. En el programa d’intervenció han participat els nens i nenes de la classe de cinc anys
del Col·legi Verge del Carmen d’Onda junt amb les seves famílies. Durant el desenvolupament del
programa, les famílies han sigut entrevistades pels nens i nenes per conèixer els jocs amb els que
passaven el seu temps lliure. Posteriorment, l’alumnat ha posat en pràctica aquests jocs, en els
quals s’ha considerat necessari realitzar algunes adaptacions a l’edat dels participants. Es
destacable la gran implicació de tots els membres que han participat al llarg de tot el procés. El
resultat obtingut ha sigut l’aprenentatge de l’alumnat i la recuperació de jocs tradicionals del poble
d’Onda, tots aquests s’han recopilat en un llibre anomenat: “Aprenem jugant als jocs tradicionals”.
Aquest llibre s’ha difós pels diferents centres educatius del poble per a posar a l’abast de tots
aquesta eina educativa. Aquest treball ha servit per recuperar part de la cultura d’Onda i
reconèixer així el valor cultural que tenen els jocs dins d’una societat. [-]
The objectives of this study are to rediscover the traditional games played in Onda and to
create new playing habits between the youngest kids. In order to do it, we will use the ServiceLearning
methodology. This ... [+]
The objectives of this study are to rediscover the traditional games played in Onda and to
create new playing habits between the youngest kids. In order to do it, we will use the ServiceLearning
methodology. This proposal expects to make our students learn at the same time that it
offers a social benefit. The participants of the intervention programme were five year old kids of the
Verge del Carmen School with the help of their families. The families were interviewed by the
children to know the games they used to play and then, the participants test them. When playing
these games, they consider that some adaptations were required depending on the age of the
players. The obtained results are, on one hand, the final product (a book that contains all the
games proposed by the participants) and, on the other hand, our students’ learning process. This
study helps to remember some cultural aspects of our city, Onda, and to recognise the cultural
value of traditional games. Finally, the book I have mentioned before, “Aprenem jugant als jocs
tradicionals”, has been spread out among the schools in Onda. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MP1040. Curs: 2014/2015
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess