L’experiència del Centre de Menors Pi gros de Castelló : activitats cooperatives
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
L’experiència del Centre de Menors Pi gros de Castelló : activitats cooperativesAuthor (s)
Tutor/Supervisor
Martí Puig, ManuelTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate
2015Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El projecte que mostrem a continuació ha sigut realitzat en el Centre de Menors Pi Gros
de Castelló, l'alumnat en aquest centre compleix mesures judicials i, a més, aquest està
considerat com Centre d'Acció Educativa ... [+]
El projecte que mostrem a continuació ha sigut realitzat en el Centre de Menors Pi Gros
de Castelló, l'alumnat en aquest centre compleix mesures judicials i, a més, aquest està
considerat com Centre d'Acció Educativa Singular (CAES).
La investigació-acció realitzada en el període corresponent al Pràcticum pretén
resoldre una problemàtica educativa concreta; el fracàs escolar i la millora de les relacions
interpersonals són els punts observats que necessiten d'una millora i que hem decidit
treballar per aconseguir-la.
L'elecció de les activitats cooperatives com a pla de millora proposat ha sigut fruit de la
formació rebuda gràcies al màster realitzat. Pensem que aquestes poden ajudar a resoldre la
problemàtica esmentada anteriorment.
De manera més específica, mostrem la unitat didàctica duta a terme seguint les
metodologies de cooperació abans esmentades. La unitat didàctica correspon als aspectes
curriculars marcats pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports a través del Bolletí Oficial de
l'Estat (BOE); més concretament utilitzem les marcades pel Diari Oficial de la Comunitat
Valenciana (DOCV). En aquest apartat marquem tots els aspectes interessants que ha de tindre
una Unitat Didàctica (UD): justificació, objectius i competències, metodologies, conceptes
curriculars i temporalització, activitats i per últim avaluació.
Després del període d'aplicació del pla d'acció cal fer una reflexió per entendre millor
la feina realitzada i poder esbrinar quines són les millores aconseguides i quines propostes de
millora podem seguir incorporant perquè els objectius que ens hem proposat es complisquen
en la seua totalitat. És una feina amb duració indeterminada, ja que, la pròpia innovació
educativa, entenent aquesta com la generalització de la investigació-acció, és caracteritza per
ser cíclica i incorporar millores sempre que siguen necessàries per tancar el cercle.
En finalitzar el treball hem considerat necessari incorporar les propostes de millora
que hem pogut extraure de les dades analitzades i de les reflexions realitzades. Aquestes
propostes poden entendre com una continuació del cicle de millora educativa que ens
proposem en el treball que exposem a continuació.
En les conclusions del projecte podem veure les interpretacions del projecte que hem
dut a terme i que creiem que han sigut satisfactòries de manera general. Com que considerem
que el cicle no està tancat deixem. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | Centre de Menors Pi Gros | Centros de menores | Jóvenes inadaptados | Educación | Group homes for children | Youth with social disabilities | Centres residencials d'acció educativa | Infants inadaptats | Joves desfavorits | Educació
Description
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP129. Curs: 2014/2015
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess