Millorem l’aprenentatge dels alumnes amb metodologies més actives
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
Millorem l’aprenentatge dels alumnes amb metodologies més activesAutoria
Tutor/Supervisor
Canales Leiva, JoaquimTutor/Supervisor; Universitat.Departament
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2015-07-20Editor
Universitat Jaume IResum
El Treball Final de Màster que es presenta en aquest document pertany a la modalitat de Millora Educativa d’acord amb la normativa de TFM de la Universitat Jaume I. En ell es pretén demostrar que la transformació de ... [+]
El Treball Final de Màster que es presenta en aquest document pertany a la modalitat de Millora Educativa d’acord amb la normativa de TFM de la Universitat Jaume I. En ell es pretén demostrar que la transformació de les metodologies tradicionals en unes altres més actives augmenta l’interés dels alumnes de 3r d’ESO per l’assignatura de Física i Química tot generant un aprenentatge significatiu.
Els alumnes manifesten un alt grau d’avorriment en les classes de Física i Química, el qual es tradueix en un baix interés per l’assignatura i uns mals resultats acadèmics. Aquest fet s’ha pogut detectar gràcies a l’observació directa durant el període de pràctiques i als resultats de les enquestes realitzades als alumnes sobre la seua percepció de l’assignatura.
Aquest estudi s’ha desenvolupat seguint les pautes marcades segons la metodologia d’investigació-acció. La hipòtesi d’acció abordada inclou quatre activitats relacionades amb els temes de Reaccions químiques i Quantitat de substància, les quals han estat dissenyades segons les tècniques de participació activa i d’aprenentatge cooperatiu. S’incorpora també una cinquena activitat amb la qual es pretén verificar si realment les noves metodologies de treball introduïdes han millorat l’aprenentatge i el rendiment acadèmic dels alumnes a nivell individual. Per tal de recollir els resultats derivats de l’aplicació de la millora educativa s’han utilitzat instruments variats per obtenir informació, així com s’han fixat una sèrie d’indicadors per valorar fins a quin punt s’han aconseguit els objectius proposats. En general, després de l’anàlisi dels resultats, es pot concloure que aquesta nova dinàmica de treball ha estat ben rebuda pels alumnes i ha complert les expectatives proposades. A més a més, el caràcter cíclic i autoreflexiu de la metodologia d’investigació-acció ha permés identificar nous problemes a tractar en futurs treballs. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP119. Curs acadèmic 2014-2015
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: