Investigació dels hàbits saludables a l’Educació Infanti
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Investigació dels hàbits saludables a l’Educació InfantiAutoria
Tutor/Supervisor
Fernández Rivera, Juan JoséTutor/Supervisor; Universitat.Departament
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2015-06-18Editor
Universitat Jaume IResum
En aquest treball analitzem la gran importància d’intervenir des de l’etapa infantil, per a que els
nens i nenes adquirisquen i consoliden hàbits saludables, i tinguen una millor qualitat de vida en
un futur. A més, ... [+]
En aquest treball analitzem la gran importància d’intervenir des de l’etapa infantil, per a que els
nens i nenes adquirisquen i consoliden hàbits saludables, i tinguen una millor qualitat de vida en
un futur. A més, proposarem una intervenció que hem realitzat en una aula d’Infantil mitjançant un
taller de suc de taronja, que fomenten l’alimentació saludable en la vida dels infants.
Des de la investigació en educació per a la salut evidencien que actualment, al nostre país, hi ha
molts problemes rellevants de salut a causa de estils de vida inadequats, com els mals hàbits
alimentaris i la falta d’exercici físic. Cada vegada són més les malalties cardiovasculars, per
obesitat o diabetis. Aquesta situació ja afecta notablement a la població infantil i adolescent, sent
un greu problema social (Riba, M., 2010).
Per tant, l’objectiu és fomentar hàbits saludables a l’etapa infantil, com l’alimentació saludable i la
pràctica d’exercici habitual. Aquesta investigació ens ha servit per a reflexionar i plantejar una
activitat enriquidora per als alumnes, que potencie els bons hàbits alimentaris en el seu dia a dia.
La experiència ha sigut molt gratificant, ja que la motivació i la participació ha estat present durant
tota l’activitat.
Són molts els programes i les estratègies que emmarquen la importància de promoure hàbits de
vida saludable, prevenir l’obesitat i realitzar exercici físic en el dia a dia, com és l’Estratègia NAOS
(Nutrició, activitat física i prevenció de la obesitat) o el Programa PERSEO (Programa pilot escolar
de referència per a la salut i l’exercici contra l’obesitat). [-]
In this paper we analyse the importance of intervening from the infant stage, so that children
acquire and consolidate healthy habits and have a better quality of life in the future. Further, we
propose an intervention ... [+]
In this paper we analyse the importance of intervening from the infant stage, so that children
acquire and consolidate healthy habits and have a better quality of life in the future. Further, we
propose an intervention conducted in a classroom Children through orange juice workshops and
orchard that promote healthy eating in children's lives .
From research to health education show that today in our country there are many notable health
problems due to inappropriate lifestyle, such as poor eating habits and lack of physical exercise.
Increasingly cardiovascular disease, obesity and diabetes. This situation affects as much in
children and adolescents, being a serious social problema (Riba, M., 2010).
Therefore, the aim is to encourage healthy habits in infant stage as healthy eating and regular
exercise. This research has helped us to reflect and consider a rewarding activity for students that
empower good eating habits in their daily lives. The experience has been very rewarding, because
the motivation and participation has been present throughout the activity.
Many programs and strategies that frame the importance of promoting healthy lifestyles , prevent
obesity and physical exercise on a daily basis, as the Strategy NAOS ( Nutrition , physical activity
and prevention of obesity) or PERSEO program ( pilot program educational reference for health
and exercise for obesity ) . [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic 2014-2015
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess