Les proves de correcció objectiva: una eina per millorar el rendiment acadèmic a l’assignatura d’Història
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Les proves de correcció objectiva: una eina per millorar el rendiment acadèmic a l’assignatura d’HistòriaAutoría
Tutor/Supervisor
Fernández-Nadal, Carmen-MaríaTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i ArtFecha de publicación
2015-07-20Editor
Universitat Jaume IResumen
El present treball final de màster (TFM), està emmarcat dins l’especialitat de Ciències
Socials concretament en les matèries de Geografia i Història, i pretén investigar si
mitjançant la introducció d’un sistema ... [+]
El present treball final de màster (TFM), està emmarcat dins l’especialitat de Ciències
Socials concretament en les matèries de Geografia i Història, i pretén investigar si
mitjançant la introducció d’un sistema regular de proves de correcció objectiva és
possible que els alumnes adquireixin un hàbit sistemàtic d’estudi i finalment
aconsegueixin millorar les seves qualificacions acadèmiques.
Per tal d’intentar aconseguir aquesta millora i mitjançant un mètode d’Investigació
Educativa es porta a terme la present recerca centrada en dues aules del segon curs
d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) de l’IES Penyagolosa de Castelló.
Observat inicialment el comportament dels alumnes de les aules i vist que
habitualment aquests tenen uns hàbits d’estudi irregulars, o fins i tot a vegades no
estudien pràcticament gens, i que tenen uns resultats acadèmics en general bastant
millorables, es busca mitjançant aquesta investigació motivar els alumnes a que facin
un estudi més regular en l’assignatura d’història, intentant substituir d’aquesta manera
la clàssica tendència d’estudiar únicament abans d’un “examen final”.
Això s’intentarà aconseguir mitjançant la introducció d’un sistema de proves de
correcció objectiva mentre s’explica el tema i que els farà estudiar regularment. A més
a més mitjançant i aprofitant la ràpida correcció d’aquest tipus de proves els alumnes
tindran l’oportunitat de veure cada poc temps quines són les seves evolucions i el seu
rendiment, fent que d’aquesta manera puguin autoregular millor el seu temps dedicat
a l’estudi i finalment estiguin capacitats per treure uns resultats acadèmics més
satisfactoris.
Tot i que al finalitzar la implementació d’aquest sistema de proves els alumnes van
declarar tenir bones sensacions al respecte i que aquest els havia resultat profitós, els
resultats han acabat apuntant cap a una direcció totalment contrària i no han acabat
d’estar els que s’esperaven obtenir. Majoritàriament els alumnes no han aconseguit
millorar les seves qualificacions, en alguns casos fins i tot quedant lluny de les
precedents, però per contra si han reconegut que han estudiat més contínuament al
llarg del període de la recerca.
Segurament diversos aspectes han acabat influint en el desenllaç de la investigació,
però si bé és cert que en aquest cas els resultats no han estat els esperats si que
aquesta recerca pot ser la base d’un procés d’investigació més llarg que amb una mica
més de temps aconseguís treure els resultats desitjats. Tot canvi necessita el seu
procés d’adaptació, i segurament en aquest cas no ha estat el suficient per als
alumnes. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball de Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP319. Curs acadèmic 2014-2015
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess