El disseny d'activitats d'aprenentatge en l'educació superior: el marc de Selander
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
El disseny d'activitats d'aprenentatge en l'educació superior: el marc de SelanderAutoría
Tutor/Supervisor
Adell Segura, JordiTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2015-06-19Editor
Universitat Jaume IResumen
Les noves tecnologies s'han instal·lat en el món geopolític per quedar-s'hi una
bona temporada. Davant d'aquest escenari, la universitat no n'és aliena i, per això, les ha
incorporades en virtut de la seua funció ... [+]
Les noves tecnologies s'han instal·lat en el món geopolític per quedar-s'hi una
bona temporada. Davant d'aquest escenari, la universitat no n'és aliena i, per això, les ha
incorporades en virtut de la seua funció d'avantguarda. Ara bé, el canvi tecnològic cal
sustentar-se en una reformulació del model pedagògic si vol ser, d'alguna forma o altra,
eficaç. La utilització de manuals o apunts universitaris ha quedat obsoleta en l'instant
que Internet va canviar les circumstàncies amb què ens comuniquem i consumim. La
«usabilitat» de les noves ferramentes multimèdia urgeix d'activitats que canvien els
paradigmes de «l'aprenentatge», el «coneixement» i la «identitat». Staffan Selander,
professor de didàctica noruec, ens proposa un marc per a dissenyar tasques de creació
d'artefactes a partir de la metamorfosi i no sols la reproducció d'informació. Un marc on
el currículum passe de ser «predefinit» a «construïble», on s'emfasitze els processos de
comunicació i el rol dels ginys i on es salpe, com en un videojoc, des de l'interrogant
referent al «què» aprendre i «com» fer-ho. És per tant, una aposta per canviar el paper de
professors, alumnes i avaluació com una forma de promoure l'aprenentatge al llarg de la
vida, així com la ciutadania crítica que necessita el segle XXI. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic 2014-2015
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: