Deixeu els llibres i entrem al museu!
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Deixeu els llibres i entrem al museu!Autoria
Tutor/Supervisor
Ferrete Sarria, CarmenTutor/Supervisor; Universitat.Departament
Universitat Jaume I. Departament de Filosofia i SociologiaData de publicació
2015-07-20Editor
Universitat Jaume IResum
Aquest treball duu a terme el desenvolupament d’una proposta didàctica per al Museu de Belles Arts de Castelló i reivindica la seua utilització per alumnes de 2n de batxillerat i el respectiu professorat. El material ... [+]
Aquest treball duu a terme el desenvolupament d’una proposta didàctica per al Museu de Belles Arts de Castelló i reivindica la seua utilització per alumnes de 2n de batxillerat i el respectiu professorat. El material dissenyat acompanyarà a les visites que ajudaran a consolidar els coneixements adquirits a classe gràcies a l’aprenentatge significatiu, el qual es produirà a través de l’observació directa dels paral·lelismes fets entre obres del llibre de text i obres que es troben entre les sales del museu. Així, es compliran els objectius de conèixer pintures i escultures noves que aportaran més cultura visual i artística, afavorint l’ensenyament i aprenentatge a nivell personal d’autors de la província i del País Valencià, entre d’altres.
En aquest document es volen remarcar les visites a espais culturals com a exemples verídics de llocs on les noves generacions, des de l’escola, l’institut o la universitat, poden posar en pràctica aquells continguts vistos amb anterioritat perquè els han estat ensenyats i, posteriorment, poder utilitzar-los quan s’esdevinga l’oportunitat. Aquest fet ha de ser possible sempre que algú els oferisca l’ocasió d’entrar a institucions on l’alumnat no sempre accedeix amb la família. Aquest “algú” ha de ser el o la docent. Serà així doncs, com el món en el que viuen tindrà sentit, gràcies a una educació a través de l’ensenyament artístic, la valoració i conservació del patrimoni cultural i l’interès per les noves corrents contemporànies. A més a més, el coneixement de les imatges que es troben distribuïdes dins de les sales dels museus és necessari per a elaborar un gust estètic i cultural major, el qual facilitarà una certa tolerància, acceptació i enteniment cap a l’art contemporani d’avui dia, que explica la societat del consum i la informació en la que estem capficats i capficades i, que moltes vegades, no ens deixa aturar-nos a pensar i ser crítics amb ella mateixa. No obstant, és una llàstima saber que el currículum no s’acaba complint a causa de la manca de temps per finalitzar-lo, cosa que perjudica greument la connexió institució educativa-comunitat i les interrelacions entre la joventut dels nostres temps amb els espais culturals, els quals són capaços de facilitar-los respostes a les tantes preguntes que els poden passar pel cap. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP319. Curs acadèmic 2014/2015
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess