L’opinió dels pares a través del ccc-2 (Children’s Communication Checklist-2) en la seva part pragmàtica, com a eina diferencial en el diagnòstic de nens i nenes amb TEL (Trastorn Específic de Llenguatge)
Impact
Scholar |
Other documents of the author: Garcia-Molina, Irene; Clemente Estevan, Rosa Ana; Andrés-Roqueta, Clara; Jara Jiménez, Pilar
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/116245
comunitat-uji-handle4:10234/126349
REVISTESMetadata
Title
L’opinió dels pares a través del ccc-2 (Children’s Communication Checklist-2) en la seva part pragmàtica, com a eina diferencial en el diagnòstic de nens i nenes amb TEL (Trastorn Específic de Llenguatge)Author (s)
Date
2015Publisher
Universitat Jaume IISSN
2443-9827Type
info:eu-repo/semantics/articleVersion
info:eu-repo/semantics/publishedVersionSubject
Abstract
La recerca d’una mesura acurada per al llenguatge funcional és avui en dia una tasca
difícil de dur a terme. Des de la literatura psicològica s’utilitza freqüentment l’opinió
dels més propers per tal d’ampliar i ... [+]
La recerca d’una mesura acurada per al llenguatge funcional és avui en dia una tasca
difícil de dur a terme. Des de la literatura psicològica s’utilitza freqüentment l’opinió
dels més propers per tal d’ampliar i completar la informació donada pels clínics. L’objectiu
d’aquest estudi és observar si el qüestionari ccc-2 (Children’s Communication
Checklist-2, versió espanyola) administrat als pares és capaç de diferenciar mitjançant
les subescalas pragmàtiques el grup de TEL amb problemes pragmàtics (tpl) d’aquell
que només en té lingüístiques, basant els resultats en les qualificacions obtingudes per
les mesures directes administrades pels professionals. Metodologia. Les mesures
directes (proves clíniques) han sigut administrades a 32 nens i nenes d’entre 3 i 9
anys, diagnosticats amb TEL o TPL; així com el ccc-2 (mesura indirecta) ha sigut respost
pels seus pares. Les proves utilitzades per a l’anàlisi de dades han sigut correlacions
i t de Student. Resultats. El ccc-2 no permet separar els subgrups de TEL a
partir de les subescales pragmàtiques segons valoració paterna, ni per les diferents
puntuacions compostes. Discussió. És necessària l’ampliació d’instruments d’avaluació
pragmàtica i comunicativa que sigui capaç de detectar els dèficits en el llenguatge
funcional i de diferenciar subgrups en els trastorns del llenguatge. [-]
Nowadays, the research of a good measure for the functional language is a difficult
task. In psychology literature is frequently used the closest people opinions in order
to complete and wide the clinical information. ... [+]
Nowadays, the research of a good measure for the functional language is a difficult
task. In psychology literature is frequently used the closest people opinions in order
to complete and wide the clinical information. The main goal of this study is the observation
of how ccc-2 (Children’s Communication Checklist-2, Spanish version) administered
to the parents is capable to differentiate between SLI (Specific Language Impairment);
and PLI (Pragmatic Language Impairment), through the pragmatic subscales. For this,
the exploration is based on the professionals’ direct measures. Method. The direct measures
(clinical tests) have been administered to 32 children with ages between 3 and 9
years old, diagnosed with SLI o PLI, and the ccc-2 (indirect measure) has been replied by
their parents. The tests used for the data analysis have been: correlation and Student’s-t
test. Results. ccc-2 does not permit to separate the two subgroups through pragmatics
subscales (parents appreciation), nor different composite scores. Discussion. It is necessary
to broaden the pragmatic and communicative evaluation instruments for detecting
the language disorders in order to be able to difference subgroups. [-]
Is part of
Àgora de salut vol. IIRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- PSI_Articles [600]
- Àgora de salut vol. 02 [26]