Listar TFM: Màster Universitari en Comunicació Intercultural i d'Ensenyament de Llengües por idioma "cat"
Mostrando ítems 1-19 de 19
-
Anàlisi del fenomen “La Fallera Calavera”
Universitat Jaume I (2018-09-25) -
Aprenent jugant a futbol
Universitat Jaume I (2018-09-25)El present document comprèn un estudi realitzat a l’escola La Magdalena de la província de Castelló en el que es dissenya i aplica una Unitat Didàctica (UD) en l’assignatura d’Educació Física (EF). Concretament s’utilitza ... -
Aprenentatge basat en projectes: una proposta per a l'ensenyament de llengües en secundària
Universitat Jaume I (2018-06-26)En aquest treball tractem dos problemes de l'actualitat educativa. Per una banda, la desmotivació de l'alumnat; ja que els estudiants, cada vegada, els sembla més dur i avorrit anar a l'escola. I, per l'altra, la falta de ... -
Caterina Albert: conservadorisme i subversió en l'escriptura
Universitat Jaume I (2017-09-25)Aquest estudi gira entorn de la relació entre literatura i dona mitjançant la figura de l'escriptora catalana Caterina Albert (1869-1966), més coneguda amb el pseudònim de Víctor Català. L'objectiu de la investigació ... -
Digenís Acritas i Tirant lo Blanc: estudi comparatiu sobre aspectes concrets de les dues obres
Universitat Jaume I (2014) -
Educació emocional i aprenentatge lingüístic: iniciació a una proposta global d’aprenentatge
Universitat Jaume I (2019-10-29)La societat actual crea unes necessitats que, des dels centres educatius, han de ser ateses per tal de proporcionar als joves les ferramentes necessàries per a fer front als reptes del seu dia a dia. En eixe sentit, ... -
Implicació familiar a les aules d'educació infantil a través de la literatura infantil i la interculturalitat
Universitat Jaume I (2023-10)En aquest treball es presenta una investigació duta a terme en una aula on existeix una gran diversitat de llengües familiars en la qual s’utilitzen texts escrits en cadascuna d’aquestes llengües com a ferramenta didàctica ... -
La millora ortogràfica a través d’activitats basades en les noves tecnologies: una proposta didàctica per a treballar l’ortografia a 3r d’E.S.O.
Universitat Jaume I (2018-06-26)Aquest treball final del màster universitari en Comunicació Intercultural i Ensenyament de Llengües és una proposta didàctica per a millorar l’educació ortogràfica dels alumnes de 3r d’ESO de l’institut públic Llombai. ... -
Nous desafiaments per a l’educació física: Revisió i adaptació d’un projecte a la metodologia AICLE en un Centre Rural Agrupat (CRA)
Universitat Jaume I (2020-11-27)A l’actualitat es poden trobar diversos treballs de recerca amb les seues respectives aplicacions de la metodologia del Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua Estrangera (AICLE) sobre alumnat de diverses edats. ... -
El personatge mutant. Al voltant de la metamorfosi com a motiu de la literatura contemporània
Universitat Jaume I (2015-11-25)En aquest treball es pretén fer un recorregut al llarg de la història d’alguns personatges que han sofert metamorfosis, com ara, Zeus o el Gòlem. Però, el centre del treball serà els personatges que canvien –que muten- ... -
Plantes i flors a l'obra poètica de Iorgos Seferis
Universitat Jaume I (2020-11-27)El present treball es proposa un estudi de les plantes i flors a l'obra poètica de Iorgos Seferis (1900-1973), relacionant aquests elements vegetals amb la seua presència literària en l'Antiguitat grega o grecollatina, ... -
Les polítiques lingüístiques educatives al Líban: una aproximació mitjançant el context sociolingüístic i polític
Universitat Jaume I (2021-11-17)La situació cultural de qualsevol territori on es parla més d’una llengua i conviuen seguidors de diferents religions i sectes és especialment peculiar i conflictiva en la major part dels casos, i el Líban no n’és una ... -
Pragmaestilística i columna periodística: Aplicacions a l’ensenyament secundari
Universitat Jaume I (2012-10) -
El procés d’aprenentatge de la lectura i l’escriptura a una zona rural guatemalenca dintre del “Programa d’Intercanvi d’Experiències Educatives” d’Escoles Solidàries. Un estudi de cas
Universitat Jaume I (2020-11-27)El present estudi de cas s’insereix dintre del “Programa d’Intercanvi d’Experiències Educatives” d’Escola Solidàries, una ONG valenciana, i busca conèixer què entenen les docents d’una zona rural guatemalenca, on es ... -
Quina relació hi ha entre els Estils d’Aprenentatge i les preferències en l’avaluació de la segona llengua?
Universitat Jaume I (2019-10-29)El present Treball de Fi de Màster es realitza per veure quina relació hi ha entre els diferents Estils d’Aprenentatge i l’avaluació en l’estudi d’una segona llengua. Keefe (1988) i Esguerra i Guerrero (2009) assenyalen ... -
Seqüencies didàctiques per a aprendre llengua: anàlisi i millora d'un model
Universitat Jaume I (2017-11-28)El present escrit és el resultat d'una reflexió sobre la vida professional de l'autor com a mestre. Concretament sobre un model de seqüència didàctica per a ensenyar llengua. Aquest treball es desenvolupa mitjançant una ... -
El tractament de la gramàtica en manuals de secundària: alguns aspectes analitzats en un model d'ensenyament plurilingüe
Universitat Jaume I (2014-11-25)L’ensenyament de la gramàtica està sent qüestionat des de fa temps; no obstant això, sembla que és un dels aspectes que menys s’ha renovat en l’àmbit de l’ensenyament de llengües, ja que tant els continguts com les ... -
Translanguaging com a tècnica per motivar i fomentar l’aprenentatge de llengües
Universitat Jaume I (2020-09-15)Per iniciar la presentació d’aquest TFM en primer lloc m’agradaria dir que es tracta d’una recerca amb la finalitat de fomentar a la meua escola (CEIP Ramiro Izquierdo) l’ensenyament de les diferents llengües a les aules ... -
Usos i actituds lingüístiques en diferents punts d'una mateixa comarca: La Plana Alta
Universitat Jaume I (2014-11-27)Aquest treball estudia les actituds sociolingüístiques i l’ús de la llengua en una zona valencianoparlant del País Valencià: La Plana Alta. En aquest territori tan reduït coexisteixen dues llengües, el català (en la seua ...