El joc com a recurs didàctic per aprendre a derivar
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
El joc com a recurs didàctic per aprendre a derivarAuthor (s)
Tutor/Supervisor
Beltrán Felip, Antonio; Universitat Jaume I. Departament de MatemàtiquesDate
2014-03-17Publisher
Universitat Jaume IAbstract
“El joc i la bellesa es troben en l’origen d’una gran part de la matemàtica. Si els
matemàtics de tots els temps s’ho han passat tant bé jugant i han gaudit tant contemplant
el seu joc i la seua ciència, per què no ... [+]
“El joc i la bellesa es troben en l’origen d’una gran part de la matemàtica. Si els
matemàtics de tots els temps s’ho han passat tant bé jugant i han gaudit tant contemplant
el seu joc i la seua ciència, per què no tractar d’aprendre les matemàtiques a través del
joc i la bellesa?”[3]. Tradicionalment el joc en l’educació s’ha utilitzat sempre amb una
visió d’activitat de temps lliure i sense objectius curriculars, per contra, cada dia més
estudis demostren que pot ser una ferramenta molt útil en aquest camp, ja que aporta
elements que ajuden a la motivació de l’estudiant i, per tant, a una millora en
l’adquisició de conceptes per part de l’alumnat.
En el present treball es mostren els resultats obtinguts en el desenvolupament de
la unitat didàctica de les derivades en el curs de primer de batxillerat en la branca de les
ciències socials. Aquesta unitat es desenvolupa en el període de pràctiques a l’ institut
Alfons XII de Vall d’Alba. Durant aquestes pràctiques es detecta la falta de motivació i
interès de l’alumnat en front a l’assignatura de matemàtiques, un problema comú en el
sistema educatiu actual, que requereix d’un canvi per a millorar aspectes com aquest, a
més d’altres com la distància amb l’actual societat, degut a les innovacions introduïdes
per la revolució tecnològica.
Com a proposta de millora en l’aplicació d’aquest tema es presenta el material
didàctic “Trivial derivades”, un joc matemàtic amb l’objectiu del reforç dels conceptes
desenvolupats durant la unitat per a aconseguir una millora en la part de motivació de
l’alumnat. Aquest joc conté una sèrie de preguntes relacionades amb els exercicis
realitzats a classe que permetrà a l’alumne repassar tots els continguts de cara a
l’examen dins d’un ambient diferent a la classe magistral, amb interacció entre els
companys, autonomia en la presa de decisions, i avaluació de l’aprenentatge en un
entorn sense pressió. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Description
Treball final del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP509. Curs acadèmic 2013-2014
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess