Projecte de millora educativa : aplicació de la investigació acció per a incrementar la quantitat de deures completats
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Projecte de millora educativa : aplicació de la investigació acció per a incrementar la quantitat de deures completatsAuthor (s)
Tutor/Supervisor
Monferrer Pons, Joan LlorençTutor/Supervisor; University.Department
Universitat Jaume I. Departament de Química Física i AnalíticaDate
2014Publisher
Universitat Jaume IAbstract
La
detecció
d'un
baix
ràtio
de
deures
completats
per
part
dels
alumnes
del
curs
anomenat
PDC1
(Programa
de
Diversificació
Curricular)
de
l'IES
Ramon
Cid
de
Benicarló
ha
motivat
un
projec ... [+]
La
detecció
d'un
baix
ràtio
de
deures
completats
per
part
dels
alumnes
del
curs
anomenat
PDC1
(Programa
de
Diversificació
Curricular)
de
l'IES
Ramon
Cid
de
Benicarló
ha
motivat
un
projecte
d'investigació
acció
per
a
millorar
el
comportament
dels
aprenents
en
aquest
aspecte.
La
investigació
en
aquest
camp
ha
assenyalat
molts
beneficis
directes
i
indirectes
derivats
de
l'autoregulació
en
l'estudi
i
de
la
constància
en
el
treball
a
casa.
Cal
afegir
a
aquests
beneficis
documentats
el
fet
que,
dins
dels
criteris
d'avaluació
establerts
des
del
centre
IES
Ramon
Cid
per
al
grup
PDC1,
el
treball
a
casa
té
un
pes
de
3
punts
en
la
nota
final
(sobre
10).
Així,
s'han
identificat
els
factors
que
es
creu
que
més
influeixen
en
els
alumnes
a
l'hora
de
prendre
la
decisió
de
fer
(o
no)
els
deures
i
s'ha
generat
un
pla
d'acció
per
a
influir
en
alguns
d'aquests
factors.
El
pla
d'acció
inclou
canvis
metodològics
en
els
deures
assignats,
canvis
en
el
comportament
del
professor
front
als
deures
realitzats
i
una
tècnica
que
tracta
d'involucrar
als
pares
dels
alumnes
en
la
supervisió
del
treball
realitzat
pels
seus
fills.
Els
canvis
metodològics
inclouen
tant
l'ús
de
Tecnologies
de
la
Informació
i
la
Comunicació
en
els
deures
o
l'aplicació
de
Tècniques
d'Aprenentatge
Col·∙laboratiu.
El
pla
d'acció
s'ha
realitzat
durant
el
període
de
pràctiques
que
inclou
el
Màster
de
Professor
d'Educació
Secundària
de
la
UJI
i
s'ha
centrat
en
l'assignatura
Àmbit
Científic,
en
particular
en
les
hores
dedicades
a
les
matemàtiques.
S'han
aconseguit
grans
resultats
en
l'assignatura
objecte
del
pla
d'acció.
Es
partia
d'un
59%
de
deures
realitzats
i
s'ha
aconseguit
augmentar
aquesta
mitjana
fins
a
un
78%
en
tan
sols
un
cicle
d'investigació
acció.
En
un
projecte
més
llarg
i
ambiciós
podrien
incloure's
objectius
relacionats
amb
el
rendiment
acadèmic
i
no
merament
en
la
presentació
de
les
assignacions
de
deures
en
el
temps
acordat,
però
tan
sols
disposàvem
de
4
setmanes
i
no
es
pot
estudiar
l'evolució
del
rendiment
acadèmic
dels
alumnes
en
un
espai
de
temps
tan
escàs.
La
investigació
acció
es
presenta
com
una
ferramenta
útil
per
a
aprofitar
la
investigació
sociològica,
pedagògica
i
psicològica
en
casos
reals
i
convertir
la
docència
en
quelcom
dinàmic
que
s'adapte
a
l'alumnat
en
tot
moment. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | Estudio | Deberes escolares | Aprendizaje | Deures escolars | Estudi, Tècniques d' | Aprenentatge actiu
Description
Treball Final de Master en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP119.Curs: 2013/2014
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: