Millora educativa d'una Unitat Didàctica: Els circuits elèctrics
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Millora educativa d'una Unitat Didàctica: Els circuits elèctricsAutoria
Tutor/Supervisor
Canales Leiva, Joaquim; Universitat Jaume I. Departament d'Enginyeria Mecànica i ConstruccióData de publicació
2014-07-22Editor
Universitat Jaume IResum
El treball Final de Màster que es presenta a continuació consisteix en la modalitat 1. Millora educativa. En aquest cas la implementació, avaluació i millora d’una unitat didàctica de Tecnologies de 1r d’ESO. Aquesta ... [+]
El treball Final de Màster que es presenta a continuació consisteix en la modalitat 1. Millora educativa. En aquest cas la implementació, avaluació i millora d’una unitat didàctica de Tecnologies de 1r d’ESO. Aquesta proposta es va implementar durant el període de Pràcticum que he realitzat a l’IES Leopoldo Querol de Vinaròs.
D'aquesta manera, es mostra el resultat de l'anàlisi i reflexió sobre el desenvolupament ensenyament - aprenentatge en un context concret d'aquest centre, contemplant les dificultats en el procés, és a dir, què es podria fer per millorar la manera de fer les classes i motivar els alumnes per aconseguir d'ells una actitud més favorable cap a la assignatura, sense deixar de tenir en compte les finalitats pròpies de l'etapa educativa, com la consolidació d'hàbits de treball i el desenvolupament de les competències bàsiques.
S’ha intentat dur a terme una unitat amb un currículum adaptatiu, sense baixar el nivell mínim d’exigència tant a nivell conceptual, com procedimental i actitudinal, tenint molt en compte el punt de partida de l’alumnat el context real i el seu ambient socioeducatiu. Així doncs, com es detalla a continuació, la metodologia que s’ha utilitzat durant la implementació d’aquesta unitat didàctica ha intentat despertar l’interès dels alumnes, fent que foren els protagonistes del procés d’ensenyament – aprenentatge, i afavorint la construcció del seu propi coneixement.
Amb tot, els objectius principals que es pretenen assolir en aquesta proposta de TFM, són els següents:
- Desenvolupar les competències bàsiques, representades en les diverses activitats programades.
- Afavorir l'aprenentatge cooperatiu, com a eina per desenvolupar actituds positives cap a l'aprenentatge.
- Integració i utilització de les TIC.
- Adquirir vocabulari científic - tècnic, que faci possible la seva familiarització amb la tecnologia i amb la cultura científica.
- Fomentar i adquirir valors cívics entre els alumnes i cap a l’entorn.
- Despertar, si és possible, inquietuds científiques. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | circuits elèctrics
Descripció
Treball Final del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP129. Curs: 2013-2014
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess